چه فصلی برای بچه دار شدن بهتر است؟

موبنا – محققان بررسی های مختلفی را در مورد این فصل انجام دادند و دریافتند شاید باردار شدن در اوایل بهار به فرزند آینده تان خیری نرساند اما به دنیا آمدنش در این فصل می تواند در کنار تهدید کردن سلامتی اش به زندگی او خدمت هم کند. اگر با گفتن این جملات شما را …

موبنا – محققان بررسی های مختلفی را در مورد این فصل انجام دادند و دریافتند شاید باردار شدن در اوایل بهار به فرزند آینده تان خیری نرساند اما به دنیا آمدنش در این فصل می تواند در کنار تهدید کردن سلامتی اش به زندگی او خدمت هم کند. اگر با گفتن این جملات شما را گیج کرده ایم، ادامه مطلب را بخوانید چون یافته های ضد و نقیض پژوهشگران واقعا به همین اندازه گیج کننده است.
شادتر می شود
شکل گرفتن نطفه در فصل بهار، می تواند آینده شغلی و تحصیلی فرزند شما را به خطر بیندازد اما از نظر محققان به دنیا آمدن کودک تان در این فصل، می تواند کمک زیادی به او بکند.
به نوشته دیلی میل، فصلی که آدم ها در آن متولد می شوند می تواند تاثیرات زیادی را روی شخصیت شان بگذارد. با توجه به بررسی ها، ثابت شده متولدان فصل بهار و تابستان، زندگی شادتری دارند و بیشتر احساس رفاه و شادی می کنند. محققان می گویند متولدان پاییز اغلب افسرده اند اما زمستانی ها کمتر آشفتگی های روانی را تجربه می کنند. گرچه این بررسی ها که توسط محققان بوداپست انجام شد، تاثیر فصل بر روان و شخصیت افراد را به این شکل تفسیر می کند اما متخصصان می گویند برای اطمینان از این موضوع به تحقیقات بیشتری نیازمندیم.
ممکن است سرطان بگیرد
از نظر پژوهشگران هر فصلی بیماری خاصی را بهمراه می آورد. محققان دانشگاه استنفورد در جریان بررسی های شان دریافته اند احتمال ابتلا به سرطان در میان متولدان بهار بیشتر است. به نوشته وبسایت این دانشگاه، پژوهش های انجام شده نشان می دهد متولدان فصل بهار و حتی تابستان، ۲۵درصد بیشتر از کسانی که در زمستان به دنیا آمده اند در معرض ابتلا به سرطان لنف قرار دارند. این نتایج درحالی اعلام شده که پیش از آن، محققان احتمال دچار شدن به ملانوم که یکی از انواع کشنده سرطان خون است را در متولدان بهار و تابستان بیشتر دانسته بودند. محققان بر این باورند ضعف سیستم ایمنی و ابتلا به سرطان می تواند از عواقب متولد شدن در فصل زیبای بهار باشد.
از روی مبل تکان نمی خورد
بهاری هستید؟ اگر سال ها به تنبلی متهم شده اید و به خاطر کم تحرکی و بی حوصلگی سرزنش شده اید، یک قیچی بیاورید و این چند خط را برای نشان دادن به همه کسانی که شما را متهم کرده اند جدا کنید. محققان می گویند تقصیر شما نیست که کند، کم تحرک یا تنبل هستید و حتی اگر وزن تان از ۱۰۰کیلو هم بالاتر برود، سراغ ورزش کردن نمی روید. از نظر پژوهشگران تولد شما در فصل بهار، دلیل همه این سستی ها و تنبلی هاست. به نوشته دیلی میل، پژوهشگران ثابت کرده اند متولدان فصل بهار میل بیشتری به کم تحرکی دارند و اغلب از نظر دیگران تنبل شناخته می شوند. از نظر محققان تولد در نیمه دوم سال می تواند افراد را زرنگ تر کند اما نیمه اولی ها اغلب با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.
اعصاب و معده اش به هم می ریزد
بی اشتهایی عصبی هدیه فصل بهار به متولدانش است. گفتیم که از نظر پژوهشگران آمار خودکشی ها در این فصل بالا می رود اما به عقیده محققان، به جز افسردگی مبتلایان این فصل دچار بیماری های روانی دیگری از قبیل بی اشتهایی عصبی هم می شوند. البته برای بهاری های تنبل، همین که پراشتهایی عصبی سراغ شان نمی آید کافی است چراکه در این صورت ممکن بود هر روز از قبل چاق تر شوند.
آخر خرداد باردار شوید
برای بچه دار شدن، چند ماه دیگر صبر کنید یا اینکه در این فرصت کوتاهی که تا پایان تعطیلات مانده برای باردار شدن تلاش کنید چراکه محققان معتقدند بچه هایی که دوره جنینی شان در فاصله نیمه فروردین تا نیمه خرداد شروع می شود، کم هوش تر از بچه های دیگر هستند و کندتر از آنها در مدرسه و دانشگاه پیشرفت می کنند. رویترز نوشته است بیشتر شدن حشرات در این ماه ها، افزایش سموم و نیترات مواد غذایی و شروع بادهای موسمی بهار می تواند دلیل ایجاد چنین تاثیری بر جنین تازه تشکیل شده باشد. از نظر محققان این عوامل محیطی می تواند غده تیروئید زنان باردار را کم کار کند و تاثیری نامطلوب روی جنین شان بگذارد.
اگر بهاری باشد…
محققان می گویند متولدان فصل بهار ممکن است به شاغل شدن در بعضی حرفه های خاص تمایل بیشتری داشته باشند، بعضی بیماری ها بیشتر سراغشان برود یا اینکه برخی خصوصیات شخصیتی در آنها بارزتر باشد.
دیکتاتور می شود
اگر تاریخ زایمان طبیعی شما نیمه خردادماه است، با سزارین کردن خودخواسته فرزندتان را اردیبهشتی نکنید چراکه خواندن نتیجه بررسی هایی که محققان انگلیسی روی شغل افراد و ماه تولدشان انجام داده اند، متولدان فروردین و اردیبهشت را خوشحال نخواهد کرد. محققان می گویند کسانی که در سه هفته آخر فروردین به دنیا می آیند، احتمالا به جای نابغه شدن دیکتاتور می شوند. هیتلر و صدام از جمله کسانی بودند که در ماه آوریل به دنیا آمدند. محققان معتقدند شمار ورزشکارها و فوتبالیست ها در میان اردیبهشتی ها بیشتر است و متولدان این ماه میانه زیادی با سیاست ندارند، درحالی که خردادی ها به احتمال زیاد ریاست شرکت ها را بر عهده می گیرند یا جوایز بزرگی مثل نوبل را از آن خود می کنند.
ضعیف می شود
مجله تایم از ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن متولدان بهار خبر می دهد بنابر این گزارش کسانی که در ماه فروردین یا اردیبهشت متولد می شوند، سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به دیگران دارند و بیماری آرتریت روماتوئید، بیشتر از متولدان دیگر ماه ها سراغ این افراد می رود. محققان سطح پایین ویتامین D بدن مادران باردار در اواخر بارداری شان را دلیل این اتفاق می دانند. به گفته پژوهشگران مادرانی که ماه های آخر انتظارشان را در فصل کم نور زمستان می گذرانند، بیشتر از کمبود ویتامین D رنج می برند و به همین دلیل فرزندشان بعد از تولد دچار مشکلات ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن می شود.
با آمدن بهار، این دو کار را انجام دهید
از نظر محققان حتی کار های ساده ای که در طول سال انجام می دهید، در برخی فصل ها می توانند بیشتر از دیگر فصول سال به سلامت جسم و روان شما کمک کنند. گذشته از این، آنها معتقدند به خاطر شرایط خاص فصلی که به آن وارد می شوید، مجبورید کارهای خاصی را هم انجام دهید. پس به توصیه های آنها عمل کنید و برای اینکه روان تان در این سه ماه به خطر نیفتد، این دو توصیه ای که با توجه به پژوهش های انجام شده طرح شده اند را حتما انجام دهید.
باغبانی کنید
نه به خاطر شروع بهار طبیعت بلکه برای فرار کردن از افسردگی فصلی بهتر است سراغ باغبانی بروید. محققان می گویند در این فصل، افسردگی که بعضی ها آن را با آمدن بهار تجربه می کنند، می تواند مبتلایانش را از پا درآورد. به عقیده متخصصان، رفتن به دل طبیعت می تواند افسردگی را کاهش دهد اما پژوهشگران معتقدند اگر امکان حضور در طبیعت را ندارید، با آوردن آن به خانه تان می توانید خطر مبتلا شدن به این بیماری را کم کنید.
سازمان خیریه National Trust در بررسی هایش ثابت کرد ه است که باغبانی در همه سنین و همه جوامع می تواند به کاهش افسردگی منجر شود و حتی نگذارد بیماری هایی مثل حملات قبلی سلامت شما را تهدید کنند. گرچه از نظر این پژوهشگران همه افراد از سبزی لذت می برند اما در بررسی های شان ثابت شد. که کودکان، سالمندان و اعضای خانواده های کم درآمد که به اندازه دیگران به تفریحات شاد دسترسی ندارند، تاثیر بیشتری را از حضور در فضاهای سبز می گیرند.
از متخصصان مغز و اعصاب وقت بگیرید
اگر با آمدن فصل بهار، احساس ناخوشی می کنید و تغییراتی که تفسیرشان برای خودتان آسان نیست را در وضعیت بدنی خود می بینید، بهتر است از یک متخصص مغز و اعصاب وقت بگیرید چراکه از نظر پژوهشگران احتمال سکته مغزی در فصل بهار بیشتر از دیگر زمان های سال است. به نوشته رویترز، محققان بر این باورند که در طول زمستان معمولا افراد دچار افزایش فشار و چربی خون می شوند و با بیشتر شدن احتمال تشکیل لخته خون، ممکن است در اوایل بهار دچار سکته مغزی شوند.

 منبع: آکاایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا