انتقادهای صریح دادگان از بهرام شفیع، رسایی و …

موبنا – با آقایان ربیعی و صالحی‌ امیری ملاقات داشتم و گفت‌وگو کردم اما خب در نهایت تصمیم با آنهاست که چه کسی را به ‌عنوان وزیر انتخاب کنند و من هم یکی از گزینه‌ها بودم. – قطعا صلاح را در این می‌دانستند که آن فرد و آن افرادی که قبلا معرفی شده‌ و رأی …

موبنا – با آقایان ربیعی و صالحی‌ امیری ملاقات داشتم و گفت‌وگو کردم اما خب در نهایت تصمیم با آنهاست که چه کسی را به ‌عنوان وزیر انتخاب کنند و من هم یکی از گزینه‌ها بودم.

– قطعا صلاح را در این می‌دانستند که آن فرد و آن افرادی که قبلا معرفی شده‌ و رأی نیاورده‌اند، بهتر می‌توانند کار کنند و با آنها به ‌اصطلاح شرایط بهتری دارند، من هم به آن انتخاب احترام می‌گذارم فقط به دلیل اینکه انتخاب آقای رئیس‌جمهور است اما اگر از خودم می‌پرسیدند، می‌گفتم این افراد که معرفی شده‌اند، نمی‌توانند این کار را انجام دهند. دو نفر از این افراد اصلا ورزشی نبودند، سیاسی بودند. یکی هم که معرفی شد و سابقه ممتدی در ورزش کشور داشت، رأی نیاورد تا آقای گودرزی معرفی شد و رأی آورد.

– ورزشی هستم و دلم نمی‌خواهد در زمینه‌هایی که بحث‌های سیاسی دارد دخالت کنم.

– یک زمانی است که آدم می‌بیند اگر بخواهد یک کاری را چکشی انجام دهد، شروع به مقابله کردن با او می‌کنند. چه اشکالی دارد؟ شما اگر اعتقاد به یک چیزی دارید، چکشی رفتار کنید! حرف خودت را بزن و پای حرفت بایست!

– شما در آن جایگاهی که قرار گرفتید چه کسی می‌گوید چهار سال باشید؟ سه ماه باش ولی حرفت را بزن و برو!

– آقای رسایی گفت: «آقای دادگان اگر می‌داند بگوید.» مگر من در جایگاهی هستم که بیایم و بگویم؟ شما تحقیق ‌و تفحص کردی و به نتیجه رسیدی و باید بگویی. ایشان بعد هم گفت: «آقای دادگان می‌خواهد «سوپرمن» باشد.» من هم در جواب حرف آقای رسایی می‌گویم: «نقطه مقابل «سوپرمن»، «لوک خوش‌شانس» است. لباس برای انسان‌ها مصونیت نیست. مصونیت اخلاق و کرامت انسانی است.»

– کسی برای سه‌ میلیون تومان که دزدی کرده، صبح زود معرفی می‌شود و انگشتانش را می‌زنند ولی سه ‌هزار میلیاردی‌ها و ٩ هزار میلیارد تومانی‌ها صدسال پای جوخه اعدام نمی‌روند.

– (آقای رسایی) اگر تو واقعا نظام خود را دوست داشتی، بری بودی از اینکه جامعه دیگر دنبال فساد نرود، اعلام می‌کردی. مدام گفتید: «می‌آیم و می‌گویم». چه شد؟ نگفتی و رفتی. بگو در مدتی که نماینده بودی، چه کاری برای جامعه خود انجام دادی؟ چه اتفاقی افتاد؟ چه کسی از طریق کمیسیون شما دراز شد؟ از اول هم که آمدی، دیدی تنها جایی که اسم ‌و رسم خودت و همکارانت را بنویسند، ورزش و فوتبال است. زود به فساد در فوتبال چسبیدید. شما بگو اگر این حرف‌ها را نمی‌گفتی، شما را تلویزیون می‌آوردند؟ عکسی از شما می‌انداختند؟ حالا می‌گویید: «آقای دادگان می‌خواهد «سوپرمن» شود!» آقای دادگان قبل از انقلاب «سوپرمن» بود.

– چهار سال پیش و زمان دولت قبل، پیش از اینکه تیم به المپیک برود، گفتم: «اگر موفقیتی باشد، در سه رشته‌ وزنه‌برداری، کشتی و تکواندو است.» در حال ‌حاضر هم همین است. چهار سال آینده هم که المپیک در ژاپن است، باز هم ما در این سه رشته شانس داریم؛ مگر اینکه در یک رشته جهشی مانند دوومیدانی یک نفر جهشی بکند. پس نتایج را به حساب عملکرد ضعیف وزارت ورزش و جوانان نمی‌گذارم و اعتقاد دارم اگر توانایی‌هایمان در این سه رشته خوب باشد، شانس ما در المپیک افزایش می‌یابد. اگر هم توانایی‌های ما در این رشته‌ها خوب نباشد، شانس ما کاهش پیدا می‌کند.

– شاید هیچکس این مدلی نگوید اما کلا در وزارت ورزش برای وزیر ورزش پنج جا مهم است. به غیر از این هم هیچ کاری نباید انجام دهد. این پنج جا «فدراسیون کشتی، فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک، پرسپولیس و استقلال» است.

– درباره پرسپولیس به آقای طاهری زنگ زدم و به ایشان موفقیت سال گذشته را تبریک گفتم ولی اگر پرسپولیس درست عمل نمی‌کرد و برانکو ایوانکوویچ را نمی‌آورد، الان بیشتر از استقلال متضرر بود. شما ٩٠ درصد موفقیت‌های پرسپولیس را به خاطر کار برانکو بگذارید که حاشیه‌ها را جمع کرد.

– استقلال یک سال دعوا می‌کرد که «کرار» برود یا نرود اما همه دیدند که اگر یک نفر می‌خواست در پرسپولیس نابسامانی ایجاد کند، برانکو او را کنار می‌گذاشت.

– ان‌شاءالله به یک جایی برسد که نظام ما و مردم ما به این نرسند که هنوز فقط استادیوم آزادی است. در کنار آن یک مجموعه‌ای در شهرک آفتاب ساخته شود که همتراز با آن باشد که بینند بعد از ٣٨ سال یک کار بنیادی در ورزش کشور انجام شده.

– بازی ایران و بحرین در مقدماتی جام جهانی ٢٠٠٦ را هم ببین که من گروهی از خانم‌ها را در آن زمان که رئیس فدراسیون فوتبال بودم، به ورزشگاه راه دادم و آقای خاتمی که توجه ویژه‌ای به ورزش داشت هم به استادیوم آمده بود. گوشه و سمت راست جایگاه هم خیلی از خانم‌ها نشسته بودند. شاید اگر ایران بحرین را نمی‌برد و به جام‌ جهانی نمی‌رفت، فردای آن روز همین «بامبول» را برای من درست می‌کردند که آقای دادگان خانم‌ها را راه داد. من موافقم خانم‌ها تحت شرایطی که رعایت اصول اخلاقی می‌کنند با رعایت حجاب اسلامی بیایند بازی‌ها را ببینند.

– نمی‌توانیم بگوییم همه جامعه بی‌بندوبار هستند. اعتقاد دارم خانم‌ها رعایت اصول را می‌کنند و بیاییم فضا را کمی باز کنیم و اجازه دهیم خانم‌ها بیایند. حالا اگر نمی‌شود حداقل یک بازی‌هایی را فقط بگوییم خانم‌ها بیایند. خانم‌ها هم باید قطعا رعایت اصول اخلاقی، شرعی و اسلامی ما را بکنند.

– دنبال اینکه فساد از جامعه برود، نیستیم. دنبال گرفتن قدرت هستیم. این فسادها امروز و یک ‌دفعه درآمد که ملک بدهم و ملک بگیرم؟ حقوق‌های نجومی امروز درآمد؟ همیشه بوده. من الان او را می‌زنم که خودم بیایم و این حقوق‌ها را بگیرم، یا او را می‌زنم که موقعیت این ملک‌ها دست خودم باشد و من بدهم. یکی می‌آید و می‌گوید اینها تعاونی بوده که داده‌اند، خلاف نبوده. خب یکی از این ملک‌ها را به آدمی معمولی می‌دادید.

– هشت ماه قبل در تلویزیون گفتم: «در تمام دنیا شهردارها و اعضای شورای شهر می‌آیند و شهر و مردمشان را می‌سازند ولی برای ما رفتند خودشان و اطرافیانشان را ساختند.» بعد از هشت ماه حالا درآمد. نیاییم و بگوییم که نبوده. بیاییم و بگوییم هست و ما اصلاح می‌کنیم.

– حالا می‌خواهند دولت را بکوبند، می‌گویند حقوق‌ها. این حقوق‌ها فقط در این سه ‌سال بوده و در گذشته نبوده؟ رانت‌های مختلف را در همه دولت‌ها داده‌اند، آیا فقط امروز داده‌اند؟ همه داده‌اند، اینها هم داده‌اند. این دولت را می‌کوبند که سر کار بیایند و این سفره‌ای که در انقلاب این‌ قدر از نظر مالی گسترده شده، آنها دورش بنشینند. می‌گویند وقتی چنین جایگاهی و پولی هست، من بروم و دور آن بنشینم.

– یکی از آدم‌های سیاسی اتحادیه اروپا گفته بود: «با آن پول نفت ایران در دولت گذشته که ٨٠٠ میلیارد دلار شده، می‌شود پنج کشور عظیم اروپایی را با خاک یکسان کنی و دوباره بسازی.» بعد ما مسکن مهر ساختیم!

– در کشوری که این همه ثروت دارد، طلا، سنگ، نفت دارد و گاز به دنیا صادر می‌کند، این همه پول درمی‌آورد، شما ببین پول‌ها کجاها خرج می‌شود! باید برویم و بگوییم در جامعه ما آدم‌هایی هستند که کلیه می‌فروشند که خرج جهیزیه بچه خود کنند! نمی‌خواهد جلوی این حقوق‌ها را بگیرید و بگویید مازاد آن را برگرداندیم. نمی‌خواهد این مازاد را برگردانید. پول آن آقای بابک زنجانی را برگردانید. کجاست؟ دادگاهش چه شد؟

– دنبال این هستیم که بگوییم کارت سربازی فلان فوتبالیست ٧٠ میلیون جابه‌جا شده، این هم تخلف است. میلیاردی می‌برد، پولی که می‌رود کجا می‌رود؟ یک نفر بیاید بیلان هشت سال دولت گذشته و بیلان این چهار سال را بدهد. فقط می‌گویند مدیرش دستگیر شد. معاونش دستگیر شد. خب دستگیر شد، چه شد؟

– کارشناسی که الان بیشتر از همه در تلویزیون می‌آید به خود من گفت: «آقای دادگان من را ببخش. به من گفتند دادگان را در جام جهانی بکوب!» به او گفتم: جای من اگر با تو عوض می‌شد، صد سال این کار را نمی‌کردم. تو برای چه این کار را کردی و گفتی دادگان تیم ارنج می‌کند؟ بعد هم گفتی دادگان و برانکو بروند.

– اگر من را بگویید، من از خودم می‌توانم دفاع کنم ولی دلیل پخش‌ نشدن (تصویر) آقای هاشمی را نمی‌دانم. ما الان سه سال است که آمده‌ایم. کدام رسانه‌ یک مطلب از افتخاراتی را که دانشگاه آزاد به دست می‌آورد، پخش می‌کند؟ هزینه‌ها را هم به یک‌سوم رسانده‌ایم.

– از آقای بهرام شفیع بپرسید و به او بگویید: «شما چه رابطه‌ای با مسئول وقت دانشگاه آزاد داشتید و هر دو هفته یک بار او را به تلویزیون می‌آوردید؟ حالا چرا کسی را از دانشگاه آزاد نمی‌بری؟»

– برنامه‌ای که بیاید و بگوید من ٣٠ سال است روی آنتن هستم که افتخار نیست. مثل مدیری که می‌گوید من ٣٠ سال است مدیر هستم. عملکرد مثبتت را در برنامه‌ات بگو.

– این حق مسلم فوتبال است که باید رایت تلویزیونی خودش را بگیرد.

– در فدراسیون فوتبال زمان من، مسئول ورزش وقت آقای علی‌آبادی که هیچ‌ چیز از ورزش و فوتبال نمی‌دانست، می‌آمد و به من می‌گفت: «علی دایی، یحیی گل‌محمدی و سهراب بختیاری‌زاده را کنار بگذار!» من هم به او گفتم: «باشد ولی این کار را نکردم!» آدم از حرف آقای علی‌آبادی نمی‌ماند؟ نباید به او گفت: شما با چه تخصصی این حرف را می‌زنید؟ ورزشکار بوده‌اید؟ علم، تجربه و دانش در این زمینه دارید؟ والله قبل از جام جهانی به من گفت: «این سه بازیکن سن بالایی دارند و به جام جهانی نروند.» می‌شود کاپیتان تیم ملی ایران را ١٠ روز مانده به جام جهانی خط بزنید؟ این دخالت‌هاست که فدراسیون‌ها را کوچک و آدم‌ها را زخمی و نحیف می‌کند و قدرت‌ها‌ی آنها را می‌گیرد.

– من از فدراسیون دفاع نمی‌کنم از فوتبال دفاع می‌کنم و از آدم‌ها در فدراسیون فوتبال دفاع نمی‌کنم.

– شما می‌بینید تلویزیون آدمی را معرفی می‌کند که اخلاق‌مدار بوده؟ شما در یک برنامه تلویزیونی نمی‌بینید که بگویند من ١١ سال بازی کردم و یک کارت زرد نگرفتم ولی بحث اخلاق که می‌شود، یک نفر را می‌آورند که همه را زده.

– آلودگی، پلشتی و فساد در همه جای جامعه است و نگوییم فقط در ورزش است.

 منبع: روزنامه شرق

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا