مترجم گوگل در حد مترجمان انسانی هوشمند می‌شود

موبنا – به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از کوارتز، خدمات جدید گوگل در این زمینه ترجمه عصبی ماشینی گوگل نام گرفته که با اصلاح الگورتیم های قبلی خطاهای آن را تا ۸۰ درصد کمتر کرده است. آزمایش های صورت گرفته نشان می دهد کیفیت ترجمه ها از این طریق بسیار نزدیک …

موبنا – به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از کوارتز، خدمات جدید گوگل در این زمینه ترجمه عصبی ماشینی گوگل نام گرفته که با اصلاح الگورتیم های قبلی خطاهای آن را تا ۸۰ درصد کمتر کرده است.

آزمایش های صورت گرفته نشان می دهد کیفیت ترجمه ها از این طریق بسیار نزدیک به ترجمه های انسانی است و دقت قابل توجهی در این زمینه به وجود آمده است. ترجمه فعلی گوگل به صورت عبارت به عبارت صورت می گیرد و کیفیت چندان بالایی ندارد.

در الگوریتم فعلی هر جمله به طور مجزا بررسی و ترجمه می شود و کلماتی از یک فرهنگ لغت برای جایگزینی به زبان دیگر پیشنهاد می شود. اما در روش جدید از دو شبکه هوشمند عصبی برای ارتقای کیفیت ترجمه استفاده می شود. یکی از این شبکه ها به بررسی و ارزیابی مجزای جمله ها برای درک معنای آنها می پردازد و شبکه دیگر ترجمه نهایی هر جمله را ارائه می کند.

الگوریتم های هوش مصنوعی به منطق انسانی تکیه نمی کنند و اغلب راه های بهتری برای انجام وظایف محوله می یابند که انسان ها به دشواری می توانند ذهن خود را برای کاربرد آنها آماده نمایند. شبکه های عصبی یاد شده از توان خودآموزی برخوردارند.

نوشته های مشابه

البته کیفیت ترجمه زبان های لاتین به یکدیگر بهتر از دیگر زبان هاست. در روش قبلی نمره ۳.۶ از ۶ برای مترجم گوگل از زبان انگلیسی به اسپانیایی منظور شد بود. این نمره برای مترجمان انسانی ۵.۱ و برای مترجم جدید گوگل ۵ است.

این فناوری جدید قرار است ابتدا به زبان چینی اضافه شود و در ماه های آینده زبان های جدید دیگری هم با آن سازگار شوند.

 منبع: فارس 

دکمه بازگشت به بالا