برجام به تلکام رونق بخشید

موبنا، ساحره چمنی – سال گذشته هنگام برگزاری نمایشگاه تلکام توافق نامه ۵+۱ هنوز به سرانجام نرسیده بود و با نگاهی به گذشته و مقایسه آن با حضور شرکت های خارجی و حضور مسنجم آنها می توان تاثیرات برجام را به وضوح در تلکام امسال حس کرد. سال گذشته حضور شرکت های خارجی بسیار کمرنگ …

موبنا، ساحره چمنی – سال گذشته هنگام برگزاری نمایشگاه تلکام توافق نامه ۵+۱ هنوز به سرانجام نرسیده بود و با نگاهی به گذشته و مقایسه آن با حضور شرکت های خارجی و حضور مسنجم آنها می توان تاثیرات برجام را به وضوح در تلکام امسال حس کرد.
سال گذشته حضور شرکت های خارجی بسیار کمرنگ بود و سالنی محدود و بدون غرفه چینی و تقریبا فقیر به شرکت های خارجی اختصاص داده شده بود و بعد از سالن های همراه اول و ایرانسل یا مخابرات و شرکت های بزرگ و کوچک که هر کدام سالن بزرگی به خود اختصاص داده بودند، آخرین سالن به شرکت های خارجی اختصاص داده شده بود و هر کدام به بهترین نحو ممکن غرفه چینی شده بودند، در فضایی عاری از هرگونه خلاقیت و در شرایطی بسیار سخت به معرفی دستاوردهای خود می پرداختند. حتی امکانات اولیه هم برای این شرکت کنندگان فراهم نبود و برخی غرفه ها حتی میز و صندلی کافی برای مسوولان غرفه نداشتند. اما حضور شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه تلکام امسال بسیار متفاوت است.
سالن ۱۰ و ۱۱ به شرکت های خارجی اختصاص داده شده و نه در فضایی قریب، بلکه در کنار شرکت های داخلی و برخی شرکت های بین المللی، این شرکت ها به فعالیت خود می پردازند.
در این نمایشگاه شرکت هایی از ترکیه، افغانستان، ژاپن، چین، لیبی، تایوان، ویتنام و هند شرکت کرده اند و فناوری های مرتبط با شبکه های مخابراتی و موبایلی ارایه می دهند و از سرویس ها و برنامه های خود در ایران رونمایی می کنند.
شرکت های خارجی که در این رویداد بزرگ شرکت کرده اند، به ارایه راهکارهای هوشمند مالی برای کسب و کارها، زیرساخت های شبکه، ارایه شبکه فیبر نوری و انرژی های تجدید پذیر و …. می پردازند.
در میان شرکت های خارجی، شرکت کنندگان داخلی همچون شرکت تحقیقاتی الکترونیک فطروسی غرفه بزرگی به خود اختصاص داده و از طراحی و تولید پربازده ترین سلول خورشیدی جهان براساس فناوری High Concentration PhotoVoltaic و نخستین سیستم مولد برق خورشیدی در ایران رونمایی کرده است.
درحالی که اکثر شرکت های خارجی در غرفه های کوچک و محدودی مستقر شده اند؛ اما شرکت هایی نیز به چشم می خوردند که فضایی بزرگ تر با غرفه چینی شکیل تر به خود اختصاص داده اند که باعث تمایز فعالیت این شرکت ها نسبت به سال های گذشته می شود. در این میان شرکت ویتنامی VNPT در مساحتی بزرگ با غرفه چینی جالبی حضور دارد که سیستم پورتال الکترونیکی و سرویس Electronic Invoice را معرفی کرده است.
یکی از شرکت های نام آشنایی که در طول چند سال گذشته نتوانسته بود به دلیل تحریم ها در نمایشگاه تلکام شرکت کند، موتورولا بود که امسال در سالنی که به شرکت های خارجی اختصاص داده شده، حضور یافته است و سرویس ها و محصولاتش را به نمایش گذاشته و غرفه داران آن تاثیرات برجام را باعث حضورشان در نمایشگاه امسال می دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا