FCPها انحصار مخابراتی را می شکنند

موبنا – صابر فیضی، مدیرعامل فناپ تلکام در نشست خبری که دیروز در نمایشگاه تلکام برگزار شد، گفت: با داشتن مجوز FCP خدمات ارتباطات ثابت را ارایه داده و با مجوز MVNO خدمات موبایل را عرضه می کنیم. قصد داریم این خدمات را در قالبی یکپارچه ارایه دهیم و در نخستین گام نیز با شرکت …

موبنا – صابر فیضی، مدیرعامل فناپ تلکام در نشست خبری که دیروز در نمایشگاه تلکام برگزار شد، گفت: با داشتن مجوز FCP خدمات ارتباطات ثابت را ارایه داده و با مجوز MVNO خدمات موبایل را عرضه می کنیم. قصد داریم این خدمات را در قالبی یکپارچه ارایه دهیم و در نخستین گام نیز با شرکت مخابرات استان تهران همکاری کرده ایم. فیضی با بیان وجود بازار اپراتورهای مجازی در ایران اعلام کرد: MVNOها (اپراتورهای مجازی) رقیب اپراتورهای اصلی نیستند و حتی باعث رشد اپراتورهای میزبان می شوند؛ در حقیقت اپراتورهای مجازی در رقابت با یکدیگرند نه اپراتورهای میزبان.
به گفته وی، با سرمایه گذاری FCPها در بخش ایجاد شبکه، انحصار مخابراتی در کشور از بین خواهد رفت.
مدیرعامل فناپ تلکام درخصوص مذاکره با اپراتور انگلستانی لبارا نیز گفت: با لبارا توافق نکردیم و با پارتنرهای خارجی دیگری در حال مذاکره هستیم.
او درخصوص امضای قرارداد با اپراتورهای اصلی نیز اینطور توضیح داد: با سه اپراتور مذاکره کرده ایم و از ظرفیت هر سه آنها استفاده می کنیم.
فیضی همچنین درباره چگونگی ارتباط با بانک ها برای اتصال به سیم کارت اپراتور مجازی افزود: در طرح تجاری که اپراتورها از ما دریافت کردند، پرداخت بانکی دیده شده است و به صورت خودکار ارتباط با بانک ها نیز شکل خواهد گرفت.مدیرعامل فناپ تلکام با بیان بازار هدف مشتریان اپراتور مجازی فناپ گفت: نخست باید شبکه ای ایجاد کنیم که FCPهای دیگر نیز بتوانند از آن استفاده کنند و حتی سرمایه گذاری مشترک با آنها داشته باشیم، سپس بازار را می سنجیم. هرچند قصد داریم با شرکت های دیگر تداخل فعالیتی نداشته باشیم اما محدودیت کاربری برای خودمان قرار ندادیم. ما قصد ایجاد شبکه و ارایه سرویس با کمک سرمایه گذار خارجی را داریم.فیضی درخصوص جذب سرمایه گذار خارجی افزود: قطعا در این زمینه سرمایه گذاری خارجی صورت خواهد گرفت. ما نیز پیشنهاد یک میلیارد دلاری را به طرف های خارجی خود ارایه داده ایم و تا ٢٢ بهمن ماه امسال سرمایه گذار خارجی منتخب مان را اعلام می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا