استفاده افراطی از تلفن‌ هوشمند عامل اختلاف بین زوج‌های انگلیسی

موبنا – کارشناسان انگلیسی در یک مطالعه جدید دریافتند که یک سوم بزرگسالان در این کشور نیمه‌های شب از خواب بیدار شده و پیام‌های گوشی همراه خود را چک می‌کنند. همچنین بر اساس این مطالعه ۳۸ درصد بزرگسالان انگلیسی اظهار داشته‌اند که استفاده بیش از حد از تلفن هوشمند علت بروز اختلاف آنها با همسرانشان …

موبنا – کارشناسان انگلیسی در یک مطالعه جدید دریافتند که یک سوم بزرگسالان در این کشور نیمه‌های شب از خواب بیدار شده و پیام‌های گوشی همراه خود را چک می‌کنند.

همچنین بر اساس این مطالعه ۳۸ درصد بزرگسالان انگلیسی اظهار داشته‌اند که استفاده بیش از حد از تلفن هوشمند علت بروز اختلاف آنها با همسرانشان بوده است.

در این بررسی عادت استفاده از تلفن هوشمند در بیش از ۴۰۰۰ نفر از مردم انگلیس مورد مطالعه قرار گرفت و از هر ۱۰ فرد بزرگسال در این کشور یک نفر اظهار کرده که پس از بیدار شدن از خواب به سرعت گوشی خود را چک می‌کند در حالیکه ۵۲ درصد آنان ۱۵ دقیقه پس از بیدار شدن سراغ تلفن هوشمند خود می‌روند.

تنها در مدت زمان ۹ سال تلفن‌های هوشمند تاثیر گسترده‌ای بر جامعه انگلیس گذاشته است. در مجموع شهروندان انگلیسی بیش از یک میلیارد بار در روز گوشی‌های همراه خود را چک می‌کنند. هرچند تلفن هوشمند یک وسیله شخصی است اما استفاده از آن می‌تواند روی اطرافیان تاثیر بگذارد. با وجود رشد بازار این قبیل تکنولوژی‌های نوظهور، لازم است افراد آموزش ببینند که چگونه زندگی خود را در کنار تلفن‌های هوشمند مدیریت کنند و اجازه ندهند زندگی‌شان تحت کنترل این وسایل قرار گیرد.

به گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز، به گفته کارشناسان در برخی از افراد اختلال ترس از دست دادن مطالب ارسالی (Fear of missing out) یا به اصطلاح “FOMO” موجب می‌شود آنان به استفاده از گوشی‌های همراه خود اعتیاد پیدا کنند.

با این حال برخی از این کارشناسان معتقدند استفاده بیش از حد از این وسیله یک وضعیت موقتی است که از تازگی و نو بودن نسبی گوشی‌های هوشمند ناشی می‌شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا