نماز به زندگی دنیوی انسان رونق می دهد

موبنا – دکتر شاهین فرهنگ پیش از ظهر امروز در همایش روز خانواده با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی و نقش خانواده در تربیت فرزندان در تالار معصومیه فرمانداری، با اشاره به جایگاه نماز و نقش تربیتی آن عنوان کرد: نماز با تکبیرة الاحرام آغاز میشود و در آن نماز گزار بسیاری …

موبنا – دکتر شاهین فرهنگ پیش از ظهر امروز در همایش روز خانواده با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی و نقش خانواده در تربیت فرزندان در تالار معصومیه فرمانداری، با اشاره به جایگاه نماز و نقش تربیتی آن عنوان کرد: نماز با تکبیرة الاحرام آغاز میشود و در آن نماز گزار بسیاری از امور عادی زندگی را برای خود در هنگام نماز حرام می داند و این درس بزرگی است که در خودسازی و تربیت نفس در هنگام نماز خودنمایی می کند.

این روانشناس افزود:نماز به زندگی دنیوی انسان رونق می دهد رد واقع اگر نماز را درست اقامه کنیم زندگی نیز جریانی درست را می پیماید زیرا نماز خود به معنای زندگی کردن است.

وی همچنین در رابطه با اهمیت جایگاه خانواده تصریح کرد: تشکیل خانواده با ازدواج صورت می گیرد و ازدواج به معنای پوشیدن لباسی سفید بر تن زندگی است که می تواند دستاورد خوشبختی برای زوجین را به همراه داشته باشد.

فرهنگ خاطرنشان کرد:همان گونه که انسان با لباس سفید هر کجایی قدم نمی گذارد تا مبادا لکه ای بر آن بنشیند فردی که متاهل می شود ملزم به اموری می گردد که خدشه ای به زندگی مشترک خود وارد نسازد.

نوشته های مشابه

وی همچنین بیان کرد:اگر زوجین قبل از ازدواج یک سری آموزش های لازم را بپیمایند و در حین زندگی مشترک نیز از آموزهای کافی برخوردار باشند آمار طلاق بی شک کاهش چشمگیری پیدا می کند.

مشاور برجسته امور خانواده عنوان کرد:زوجین باید در قالب این آموزش ها مهارت لازم در گفتار و رفتار و طرز برخورد و صبوری در زندگی و رعایت حریم یکدیگر را فرا بگیرند و آن را کاربردی سازند. گذشت از خطاهای همسر نیز مولفه ای مهم در موفقیت است که اگر به خوبی عملیاتی شود کمتر شاهد از هم گسسته شدن کانون خانواده می شویم.

فرهنگ اظهار کرد: محبت به همسر همانند یک حساب بانکی است که هر چه بیشتر در آن واریز کنی اعتبار نیز افزایش پیدا می کند این بدان معناست که زوجین باید محبت خود را از دیگری دریغ نورزند و برای حفظ زندگی تلاش کنند و کمتر از یکدیگر توقع داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:اگر همه مبانی دینی را در زندگی زناشویی پیاده کنیم خانواده با آسیب های کمتری مواجه می شود بی توجهی به معنویات و باورهای دینی قطعا لطمات جبران ناپذیری را به زندگی خانوادگی وارد می کند.

این روانشناس یادآور شد: انسان همچنین با کنترل خشم و عصبانیت می تواند مانع از هم پاشیدن بنیان خانوادگی خود گردد چه بسا طلاق هایی که به واسطه یک لحظه عدم کنترل خشم رقم می خورد.

وی بیان کرد:به یاد داشته باشیم در زندگی انسان ۱۰ درصد از رویدادها تحت اختیار ما نیست و ۹۰ درصد را ما خودمان می سازیم پس تلاش کنیم زندگی را بر مبنای سهم ۹۰ درصدی خود به سمت خوشبختی و ثبات سوق دهیم.

فرهنگ تصریح کرد:انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) و قرآن کریم هر یک درس مهمی را در جهت حفظ بنیان خانواده به ما می دهند و الگوی رفتاری را می توان با سیره اهل بیت(ع) پیوند زد و ثبات را در خانواده به وجود آورد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا