رئال به قتلگاه خود رسید/ لقمه راحت برای یوونتوس

موبنا – هفته دوم از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری هشت دیدار از امشب (سه شنبه) آغاز می‌شود که در آن دیدارهای مهمی نیز انجام می‌شود. گروه E زسکامسکو – تاتنهام تاتنهام بعد از شکست برابر موناکو در ومبلی به روسیه خواهد رفت تا برابر زسکا قرار بگیرد. دو تیم برای …

موبنا – هفته دوم از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری هشت دیدار از امشب (سه شنبه) آغاز می‌شود که در آن دیدارهای مهمی نیز انجام می‌شود.

گروه E

زسکامسکو – تاتنهام

تاتنهام بعد از شکست برابر موناکو در ومبلی به روسیه خواهد رفت تا برابر زسکا قرار بگیرد. دو تیم برای نخستین بار است که در رقابت های اروپایی برابر هم قرار می‌گیرند. اگرچه تاتنهام شروع ناامیدکننده ای در این فصل لیگ قهرمانان اروپا داشت ولی زسکا بازی دو بر صفر باخته برابر بایر لورکوزن را با دو گل آلن زاگوئف و رومن یارمولنکو به تساوی ۲ بر ۲ رساند.

نوشته های مشابه

دو برد، دو تساوی و یک باخت نتیجه عملکرد زسکا در خانه در فصل قبل لیگ قهرمانان بوده و اولین شکست آنها نیز برابر ولفسبورگ رقم خورد. این تیم فصل قبل با یک تیم انگلیسی هم گروه بود و به مصاف منچستریونایتد رفت. زسکا در روسیه برابر یونایتد به تساوی یک بر یک رسید و در اولدترافورد با یک گل شکست خورد. همچنین زسکا دو فصل قبل نیز با منچسترسیتی هم گروه بود که در مسکو به تساوی ۲ بر ۲ با این تیم رضایت داد.

در طرف مقابل تاتنهام فصل قبل در لیگ اروپا بود و در بازی‌های خارج از خانه به یک برد، دو تساوی و دو باخت رسید. تنها برد خارج از خانه اسپرز برابر قره‌باغ آذربایجان بود. آنها این فصل در لیگ برتر نیز شروع چندان خوبی داشتند و با ۱۴ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند.

*هدایت زسکا را لئونید اسلاتسکی بر عهده دارد که در یورو ۲۰۱۶ نیز هدایت تیم ملی روسیه را عهده دارد بود و اتفاقا برابر انگلیس نیز در اولین دیدار روبرو شد که آن دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

*بعد از پایان هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا، کیل والکر، دله آلی و دنی رز قراردادشان را با تاتنهام تمدید کردند تا خبرخوبی برای هواداران خود داشته باشند.

موناکو – بایرلورکوزن

در دیگر دیدار این گروه موناکو تنها تیم پیروز این گروه در هفته نخست باید در خانه به دیدار بایرلورکوزن برود. دو تیم تاکنون چهار بار برابر هم به میدان رفتند که کفه ترازو به سمت موناکو سنگینی می کند. سه برد و یک تساوی ماحصل نتایج اخیر موناکو و لورکوزن بوده است. دو تیم در سال ۲۰۱۴ در مرحله گروهی نیز برابر هم به میدان رفتند که هر دو دیدار رفت و برگشت را موناکو با یک گل به سود خود پایان داد. آنها در خانه با گل موتینیو و در خارج از خانه با گل اوکامپو توانستند حریف آلمانی خود را شکست دهند.

گروه F

بوروسیا دورتموند – رئال‌مادرید

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این مرحله از رقابت ها بوروسیا دورتموند در خانه به دیدار رئال مادرید خواهد رفت. تاریخ می گوید رئال شب راحتی برابر دورتموند نخواهد داشت. وقتی نام این دیدار را می شنویم، بی اختیار یاد دیدار دو تیم در سال ۲۰۱۲ می افتیم؛ جایی که چهار گل لواندوفسکی باعث شد تا دورتموند با حذف رئال مادرید، این تیم اسپانیایی را ناکام کند. دورتموند در دیدار سه شنبه شب به دیدار چهارمین برد پیاپی خود برابر رئال مادرید در خانه است.

در پنج دیدار اخیر دو تیم در آلمان، دورتموند به سه برد رسیده است و دو دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. در مرحله یک چهارم نهایی سال ۲۰۱۳ نیز که رئال به قهرمانی رسید، مصاف این دو تیم باز هم با هیجان بالایی دنبال شد جایی که رئال ۳ بر ۲ در مجموع دو دیدار دورتموند را حذف کرد. در دیدار رفت در سانتیاگو برنابئو رئال با ۳ گل بیل، ایسکو و رونالدو به برتری رسید ولی در دیدار برگشت تیم وقت کلوپ با دو گل مارکو رویس پیروزی بی حاصلی به دست آورد.

در مجموع دو تیم ۱۰ بار برابر هم به میدان رفتند که سهم دورتموند ۴ برد و رئال ۳ برد بوده است و مابقی دیدارها نیز با تساوی به پایان رسیده است. ۱۴ گل سهم دورتموند و ۱۲ گل سهم رئال بوده است.

در روزهای اخیر اخبار ضد و نقیض درباره حضور اوبامیانگ بهترنی گلزن دورتموند در این دیدار شنیده شده است و گفته شده او با مصدومیت روبرو شده است. در طرف مقابل رئال مادرید در هفته نخست زجرزیادی کشید تا اسپورتینگ را در مادرید شکست دهد. دو گل دیرهنگام رونالدو و موراتا باعث شد تا ۳ امتیاز این دیدار به رونالدو و یارانش برسد.

رئال در بازی‌های خارج از خانه برابر تیم های آلمانی کارنامه ضعیفی داشته است. از مجموع ۲۹ دیداری که رئال برابر تیم های آلمانی در خاک این کشور برگزار کرده است تنها به ۴ برد رسیده است و ۶ دیدار با تساوی به پایان رسیده و ۱۹ دیدار را بازنده از زمین خارج شده است.

این دیدار حساس را قرار است مارک کلاتنبرگ داوری کند.

اسپورتینگ – لژیا ورشو

در دیگر دیدار این گروه اسپورتینگ لیسبون باید در خانه پذیرای لژیا ورشو باشد که به نظر ضعیف ترین تیم این گروه است. دو تیم برای کسب اولین امتیاز خود در این فصل لیگ قهرمانان تلاش می کنند. اسپورتینگ برابر رئال مادرید در حالی که با یک گل پیش بود، در نهایت ۲ بر یک شکست خورد و لژیاورشو نیز با ۶ گل در خانه مغلوب بوروسیا دورتموند شد. بعد از این شکست سنگین، بسنیک هاسی، سرمربی لژیا از سمت خود برکنار شد و جای خود را به جک ماجیرا هافبک سابق این تیم داد.

اسپورتینگ در سال ۲۰۱۱ در لیگ اروپا برابر هم در مرحله حذفی به میدان رفتند که این دیدار در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با برتری ۳ بر ۲ اسپورتینگ به پایان رسید.

گروه G

لسترسیتی – پورتو

برای اولین بار قرار است در بازی لسترسیتی و پورتو، اهنگ لیگ قهرمانان در ورزشگاه کینگ پاور نواخته شود و می توان حدس زد چه شور و شوق زیادی در این دیدار برای هواداران لستر وجود خواهد داشت. نماینده انگلیس در اولین دیدار خود در این گروه توانست بروخه را شکست دهد. البته تیم رانیری این روزها حال و روز خوبی ندارد و این هفته در لیگ برتر نیز با نتیجه ۴ بر یک برابر یونایتد شکست خورد.

پورتو بعد از نمایش متزلزل و توقف در خانه برابر کپنهاگن، باید به انگلیس برود و برابر لسترسیتی دیدار کند. این هفدهمین بار است که پورتو برای یک رقابت اروپایی به انگلیس می‌رود و هنوز نتوانسته است در این کشور به برد برسد. در ۱۶ دیدار اخیر برای پورتو در خاک انگلیس دو تساوی و ۱۴باخت ثبت شده است.

کپنهاگن – بروخه

در دیگر دیدار نماینده دانمارک در خانه پذیرای بروخه خواهد بود که از شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد برخوردار نیستند.

گروه H

سویا – لیون

سویا بعد از کسب یک امتیاز از دیدرا با یوونتوس باید در خانه از لیون پذیرایی کند. تیم اندلسی برابر نمایندگان فرانسه عملکرد خوبی نداشته است. چهار باخت و یک برد نتیجه ۵ دیدار اخیر سویا برابر تیم های فرانسوی بوده است. دو تیم برای اولین بار است که در یک دیدار رسمی در اروپا برابر هم به میدان می روند. پیش از این دو تیم دو دیدار دوستانه برابر هم داشتند که یک گل ماحصل ۱۸۰ دقیقه بازی دو تیم بوده است.

سویا قهرمان سه دوره اخیر لیگ اروپا اینبار در گروه چندان سختی برای سوم نشدن قرار ندارد و می تواند حداقل بعد از یوونتوس به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود و به لیگ اروپا نرود. بعد از دوران موفقیت آمیز امری در سویا، اکنون سامپائولی سرمربی سابق شیلی هدایت این تیم را بر عهده دارد.در طرف مقابل تیم نهم جدول لیگ فرانسه در بازی نخست برد روحیه بخش ۳ بر صفر برابر دینامو را جشن گرفت ولی اینبار در دیداری سخت باید با سویا مصاف کند. فصل گذشته لیون عملکرد کابوس واری در لیگ قهرمانان داشت و یک برد و ۵ باخت را در ۶ دیدار تجربه کرد و اتفاقا همان یک برد برابر والنسیا در اسپانیا رقم خورد.

دیناموزاگرب – یوونتوس

در دیگر دیدار این گروه یوونتوس تیم صدرنشین لیگ ایتالیا بعد از توقف در هفته نخست برابر سویا به دیدار دیناموزاگرب خواهد رفت تا هر دو تیم به دنبال کسب اولین برد خودشان در این فصل لیگ قهرمانان باشند. البته یووه در بازی قبل رکورد خود را در نباختن در بازی نخست لیگ قهرمانان حفظ کرد. این برای اولین بار است که دو تیم در لیگ قهرمانان برابر هم به میدان می روند.

این بازی برای مارکو پیاکا خرید یوونتوس در تابستان نیز دیدار ویژه ای است. او در تابستان با جدایی از دیناموزاگرب به یوونتوس پیبوست و حالا همراه با هم تیمی های جدید خود به زاگرب خواهد رفت.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا