تازه‌ترین واکنش به فرونشست صاحبقرانیه

موبنا – این تازه‌ترین واکنش معاون میراث فرهنگی کشور به فرونشست زمین عمارت قاجاری صاحبقرانیه است. محمدحسن طالبیان چندی پیش پس از افشا شدن علت اصلی تعطیلی یک ساله صاحبقرانیه، گفته بود: «محدوده کاخ نشست کرده و ترک‌هایی در کف و سقف کاخ ایجاد شده است. مطالعاتی را آغاز و بستر محدوده را مطالعه کرده‌ایم. یکی …

موبنا – این تازه‌ترین واکنش معاون میراث فرهنگی کشور به فرونشست زمین عمارت قاجاری صاحبقرانیه است.

آسیب‌ها به صاحبقرانیه

محمدحسن طالبیان چندی پیش پس از افشا شدن علت اصلی تعطیلی یک ساله صاحبقرانیه، گفته بود: «محدوده کاخ نشست کرده و ترک‌هایی در کف و سقف کاخ ایجاد شده است. مطالعاتی را آغاز و بستر محدوده را مطالعه کرده‌ایم. یکی از احتمالاتی که وجود دارد این است که این ترک‌ها ناشی از تجمع آب قنات‌هایی باشد که از زیر این بنا عبور می‌کردند و به دلیل ساخت مجموعه تجاری در جنوب مجموعه نیاوران، آب‌های قنات‌ها زیر زمین جمع شده و پدیده آب شستگی اتفاق افتاده و باعث نشست زمین شده است.»

یک هفته از  آن اظهارات گذشته و طالبیان بدون آنکه خبر جدیدی درباره صاحبقرانیه داشته باشد، درباره سرنوشت کاخ صاحبقرانیه به ایسنا می‌گوید: کار فنی انجام می‌دهیم، ساختمان را مطالعه می‌کنیم، خاک را هم باید محکم کنیم. چون مساله کل زمین منطقه است، نه فقط صاحبقرانیه.

معاون میراث فرهنگی در پاسخ به این پرسش که آیا برای پروژه تجاری «اطلس‌مال» که پشت مجموعه نیاوران ساخته شده، مجوز و استعلام گرفته شده، می‌گوید: آن ساختمان که خارج از حریم بوده و در حریم منظری قرار دارد و حریم منظری هم داستان دیگری دارد.

طالبیان می‌گوید: ما باید مطالعات‌مان را انجام دهیم تا زمین کاخ فرونشست نداشته باشد. باید با شهرداری صحبت کنیم، چون مسؤول‌اش است و باید درباره آن فکری کند.

تازه‌ترین واکنش به فرونشست صاحبقرانیه

او بلایی که بر سر عمارت قاجاری صاحبقرانیه آمده را به فرونشست زمین ربط می‌دهد و اظهار می‌کند: نشست زمین در منطقه اتفاق افتاده بود، ساخت این ساختمان، فقط آن را تسریع کرد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا