پیگیر اجرایی شدن طرح شبکه ملی اطلاعات هستیم

موبنا – صبح امروز نشست خبری داوود گودرزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان برگزار شد. داوود گودرزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو مبنی بر اینکه چرا بحث شبکه ملی اطلاعات پیگیری نمی شود؟ گفت: بحث …

موبنا – صبح امروز نشست خبری داوود گودرزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان برگزار شد.
داوود گودرزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو مبنی بر اینکه چرا بحث شبکه ملی اطلاعات پیگیری نمی شود؟ گفت: بحث شبکه ملی اطلاعات سال هاست که مطرح می شود، ولی مسئولان به صورت جدی در آن وارد نشده اند.
وی تصریح کرد: باوجود مهم بودن شبکه ملی اطلاعات ولی دولت ها نگاه خوبی به این موضوع نداشته اند، این در صورتی است که باید در این سال ها به سمت توسعه آن می رفتیم.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات برای کشور ضرورت دارد، گفت: این شبکه از لحاظ اقتصادی و امنیتی برایمان اهمیت دارد و اگر به آن ورود نکنیم، ضرر کرده ایم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در کشورهای مختلف گسترش و بسط آن وسیع تر بوده، اقداماتی صورت گرفته و انتظار داریم که دولت ها بتوانند برای شکل گیری شبکه ملی اطلاعات تلاش کنند.
گودرزی با اشاره به شرایط فرهنگی و تمدن سازی ملت ایران گفت: باید بر مباحث فرهنگی و ترویج آن تاکید بورزیم. طبیعتا وقتی به مدل اقتصاد مقاومتی روی می آوریم باید از حداقل ها حداکثر استفاده را کنیم و هزینه هایمان را کم کنیم. امروز ما با چند واسطه به سرورهای دنیا وصلیم و در پی آن باید هزینه های گزافی را انجام می دهیم.
وی ضمن سوال از دولت یازدهم ادامه داد: اما سوالی مطرح می شود که چرا این دولت که هم اکنون سرکار است به سمت اجرایی کردن شبکه ملی اطلاعات گام برنداشته است؟ در ابتدا برای شکل گیری این طرح مقاومت می کردند و حال که مدعی اند به سمت اجرایی شدن این طرح رفته اند، اثرات آن ملموس نیست.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در پایان خاطرنشان کرد: اینکه دولت در حوزه شبکه ملی اطلاعات چه فعالیت ها و اقدامات اساسی را انجام می دهد و اگر برنامه بندی صورت گرفته، باید تشریح شود. ما هم آن را به صورت مطالبه پیگیری می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا