انتشار فیلم تیراندازی به مرد سیاهپوست آتش اعتراضات در شارلوت را شعله‌ورتر کرد

موبنا – به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ صدها تن از معترضان برای پنجمین شب متوالی در مرکز شارلوت راهپیمایی کردند که تا بامداد امروز (یکشنبه) ادامه یافت و معترضان سفید و سیاهپوست به خشونت پلیس اعتراض کردند. روی یکی از بنرها نوشته شده بود: «خشونت پلیس را متوقف کنید». روی یک بنر دیگر تصویری از دست خونینی …

موبنا – به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ صدها تن از معترضان برای پنجمین شب متوالی در مرکز شارلوت راهپیمایی کردند که تا بامداد امروز (یکشنبه) ادامه یافت و معترضان سفید و سیاهپوست به خشونت پلیس اعتراض کردند.

روی یکی از بنرها نوشته شده بود: «خشونت پلیس را متوقف کنید». روی یک بنر دیگر تصویری از دست خونینی با هشتگ آمینکس (#AMINEXT) نشان داده شد.این یک تگ در رسانه‌های اجتماعی است و به هراس از تبدیل شدن به یک قربانی خشونت‌های پلیس اشاره دارد.

برای اولین بار در سه شب گذشته، پلیس آمریکا ممنوعیت آمد و شد اعلام کرد و گفت که ناقضان را بازداشت می‌کند. گروهی که مقابل مقر پلیس تجمع کردند، بدون درگیری پس از نیمه شب متفرق شدند.

پلیس شهر شارلوت شنبه دو ویدیو منتشر کرد که تیراندازی مرگبار سه‌شنبه گذشته به کیت اسکات، ۴۳ ساله را نشان می‌داد. کشته شدن جنجالی او موجب شد تا شهر شارلوت به عنوان بزرگترین شهر و مرکز مالی کارولینای شمالی به کانون توجه جهان تبدیل شود؛ آن هم در شرایطی که دو سال است که اعتراضاتی علیه کشتار مردان سیاهپوست به دست پلیس آمریکا صورت می‌گیرد و عمده قربانیان هم غیر مسلح هستند.

رئیس پلیس شهر شارلوت اذعان کرده است که ویدیوهای مذکور قادر به اثبات این نیستند که اسکات سلاح داشته اما گفت که مدارک دیگری این تصویر را کامل می‌کند.

او گفت: هیچ مدرک تصویری قاطعی وجود ندارد که نشان دهد او در دستش سلاح داشته اما آنچه ما می‌بینیم این است که زمانی که تمام تکه‌های مدارک و شواهد را کنار هم می‌گذاریم، ایده ما را پشتیبانی می‌کند!

تصاویر منتشر شده شامل دو ویدیو کوتاه است که یکی از آنها توسط دوربین نصب شده در جلوی داشبورد خودروی پلیس ضبط شده و دومی با دوربین نصب شده روی یونیفرم یکی از افسران پلیس فیلم‌برداری شده است. در یکی از این ویدیوها لحظه خارج شدن کیت اسکات از خودرو دیده می‌شود اما مشخص نیست که آیا او در دستش اسلحه دارد یا خیر.

با وجود این، آن چه در این تصاویر مشهود است این است که اسکات بعد از پیاده شدن از خودرو دست‌هایش را در کنار بدنش نگه داشته و آن طور که در این ویدیو دیده می‌شود او دستانش را به طور تهدیدآمیزی به سوی ماموران نشانه نمی‌رود اما تنها لحظاتی بعد صدای چند شلیک شنیده می‌شود و او در حالی که دستانش را روی شکمش می‌گذارد به خودش می‌پیچد و بر زمین می‌افتد. اسکات هفت فرزند داشت.

انتشار ویدئوهای ضبط شده توسط دوربین‌های پلیس، یکی از درخواست‌های اصلی تظاهرات‌کنندگان در چند روز گذشته در شهر شارلوت بوده است.

 منبع: ايسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا