نقشه جامع آموزشی دانشگاه فرهنگیان تدوین می‌شود

موبنا – دکتر محمود مهرمحمدی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان لرستان بیان کرد: دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند بعد از سه سال اشتغال می‌توانند کاندیدای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، مقطع کارشناسی ارشد شوند. وی اضافه کرد: به این ترتیب معلم دوره خود را خوب حس کرده و می‌تواند از دانش موجود نیز …

موبنا – دکتر محمود مهرمحمدی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان لرستان بیان کرد: دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند بعد از سه سال اشتغال می‌توانند کاندیدای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، مقطع کارشناسی ارشد شوند.

وی اضافه کرد: به این ترتیب معلم دوره خود را خوب حس کرده و می‌تواند از دانش موجود نیز استفاده کند و قاعده کلی نیز به همین روال است.

مهرمحمدی با بیان اینکه دوره ارشد دانشگاه فرهنگیان فقط برای معلمان است، افزود: باید معلم آنقدر اشراف به کاری که دارد داشته باشد تا نسبت به تصمیمی که می‌گیرد متعهد باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: برای تربیت بدنی به عنوان جریان عمومی بسیار اهمیت می‌دهیم و در طول دو سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های آن تلاش‌های زیادی شده است. سال گذشته اولین المپیاد داخلی ورزشی را برگزار کردیم و این مسابقات بستر تقویت‌کننده‌ای بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر نسلی سالم می‌خواهیم باید معلمین سالمی را داشته باشیم. برای اعزام دانشجویان به مسابقات بین‌المللی باید در المپیاد ورزشی شرکت و سپس از طریق وزارت علوم معرفی شوند.

مهرمحمدی با اشاره به معوقات دانشجومعلمان گفت: پرداخت معوقات به عهده آموزش و پرورش است و ما تنها می‌توانیم پیگیری پرداخت باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به نحوه توزیع دانشجویان اظهار کرد: برنامه داریم دانشگاه‌های فرهنگی کشور را تخصصی کنیم که این نیازمند امکانات مطلوب و متناسب با آن است.در عین حال نیز نمی‌توانیم همه رشته‌ها را در تمام دانشگاه‌ها داشته باشیم چراکه اقتصادی نیست و سهم هر استان نیز پایین می‌آید. همچنین در حال حاضر برای همه دانشگاه‌ها منابع لازم را نداریم تا بتوانیم تمام رشته‌ها را در آنها داشته باشیم.

 منبع: ايسنا

دکمه بازگشت به بالا