بی‌بی‌سی تلویزیون هولوگرامی ساخت

موبنا – این تلویزیون آزمایشی که با استفاده از فناوری‌های رایج و روش‌های ساده ساخته شده،‌ از تصاویر هولوگرامی فیلم جنگ ستارگان الهام گرفته است. تیم سازنده در ابتدا برای شناور ساختن تصویر مانند یک هولوگرام واقعی،‌ تصاویر ویدویی را سازگار کردند. آن‌ها از شرکت هولوگرام MDH برای بهینه‌سازی و قالب‌بندی کردن آرشیو فیلم‌ها به …

موبنا – این تلویزیون آزمایشی که با استفاده از فناوری‌های رایج و روش‌های ساده ساخته شده،‌ از تصاویر هولوگرامی فیلم جنگ ستارگان الهام گرفته است.57357188

تیم سازنده در ابتدا برای شناور ساختن تصویر مانند یک هولوگرام واقعی،‌ تصاویر ویدویی را سازگار کردند. آن‌ها از شرکت هولوگرام MDH برای بهینه‌سازی و قالب‌بندی کردن آرشیو فیلم‌ها به شکل هولوگرامی استفاده کردند.

این طراحان، تصاویر آرشیوی مانند نمایش آتش‌بازی سال نو در نیویورک یا بازآفرینی دایناسورها را که برای هولوگرام شدن مناسب بودند، انتخاب کردند.

آن‌ها سپس با الهام از یک روش قدیمی اجرای تئاتر در عصر ویکتوریا، یک شکل ساده هرمی اکلرلیک را روی نمایشگر یک تلویزیون ۴۶ اینچی قرار دادند. تصاویر انتخابی سپس از طریق تلویزیون پخش می‌شدند که باعث هولوگرامی دیده شدن آن‌ها می‌شد.

این روش از کار جان هنری پپر در دهه ۱۸۰۰ الهام گرفته بود که اجسام را بطور شبح‌واری روی صحنه ظاهر و ناپدید می‌کرد. این تکنیک شامل قرار دادن یک ماده بازتابنده در یک زاویه و تاباندن تصویر به آن از یک زاویه خاص بود که باعث می‌شد تصویر به شکل شناور دیده شود.

این ‌تلویزیون آزمایشی در ساختمان جدید بی‌بی‌سی نمایش داده شد که تجربه تماشای تلویزیون را جذاب‌تر می‌کند.

سازندگان دریافتند که تصاویر در زمانی که نور محیط کم بوده و اتاق تاریک بود، قدرتمندتر بودند و تاثیر تصاویر نیز ز مانی که نمایشگر در سطح چشم انسان قرار داشت،‌ بهتر بود.

اگرچه تجربه شبکه خبری بی‌بی‌سی بسیار ساده بود، اما نشان داد که فناوری‌های جدید این حوزه می‌تواند شیوه تجربه محتوای رسانه توسط مخاطبان را تغییر دهد.

 منبع: ايسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا