گوشی‌های آیفون حین رانندگی غیرفعال می‌شوند

موبنا – به گزارش بیزینس اینسایدر، شرکت اپل در سال ۲۰۱۴ موفق به ثبت این اختراع شد و براساس این فناوری صحبت با تلفن همراه و همین طور ارسال پیامک حین رانندگی غیرفعال می‌شود. ایده طراحی این فناوری به این دلیل به ذهن مقامات این شرکت خطور کرد که آمار سوانح دلخراش رانندگی به دلیل …

موبنا – به گزارش بیزینس اینسایدر، شرکت اپل در سال ۲۰۱۴ موفق به ثبت این اختراع شد و براساس این فناوری صحبت با تلفن همراه و همین طور ارسال پیامک حین رانندگی غیرفعال می‌شود.

ایده طراحی این فناوری به این دلیل به ذهن مقامات این شرکت خطور کرد که آمار سوانح دلخراش رانندگی به دلیل استفاده از تلفن همراه روز به روز بیشتر می‌شود.

شرکت اپل برای تعبیه این فناوری در گوشی‌های هوشمند خود دو راه پیش رو دارد.

اولین راه تعبیه حسگرهایی در گوشی‌های هوشمند اپل است که بر محیط اطراف نظارت کرده و به محض باخبر شدن از تصمیم راننده برای استفاده از تلفن همراه، گوشی‌ هوشمند را قفل کند.

راه دومی که پیش روی این شرکت بزرگ قرار دارد این است که سیستم پردازنده خودرو در زمان رانندگی پیام‌هایی را به صورت خودکار به گوشی‌های هوشمند ارسال کرده و گوشی را به حالت قفل در می‌آورد، به این ترتیب که کامپیوتر مرکزی خودرو با روشن شدن موتور، سیگنال‌هایی را به تلفن همراه ارسال کرده و امکان ارسال پیامک تا زمان خاموش شدن خودرو غیرفعال باقی می‌ماند.

به گفته مقامات شرکت اپل وجود این فناوری در گوشی‌های هوشمند امری ضروری است چرا که سوانح دلخراش به دلیل ارسال پیامک هنگام رانندگی چنان گسترده است که نگرانی عموم مردم و مسئولان را در پی داشته است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا