کاهش ۱۵ درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در تهران

موبنا – احمد لطفی‌نژاد اظهار کرد: با اجرای استراتژی وزارت کار، حوادث منجر به فوت ناشی از کار در استان تهران طی ۱۱ ماه سال گذشته ۳۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن کاهش داشته است. وی افزود: گزارش‌های رسمی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران حاکی از آن است که در یازده …

موبنا – احمد لطفی‌نژاد اظهار کرد: با اجرای استراتژی وزارت کار، حوادث منجر به فوت ناشی از کار در استان تهران طی ۱۱ ماه سال گذشته ۳۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن کاهش داشته است.

وی افزود: گزارش‌های رسمی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران حاکی از آن است که در یازده ماه سال گذشته ۲۸۰ مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث کار ۴۰۷ نفر اعلام شده بود ۳۱.۲ درصد کاهش داشته است.

لطفی‌نژاد ادامه داد: همچنین در چهار ماهه سال ۱۳۹۵ تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث کار ۹۰ مورد گزارش شده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ مورد بوده است.

به گفته وی در سالهای اخیر، سقوط از بلندی، برخورد با جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار بوده که با رعایت مقررات ایمنی و آموزش دائمی به ویژه کار در ارتفاعات می‌توان تا حد بسیاری از بروز این حوادث جلوگیری کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه از راه اندازی سامانه آنلاین ثبت قراردادهای کار و ثبت دادخواست به شکل پایلوت در استان تهران خبر داد.

لطفی‌نژاد افزود: ‌در حال حاضر ۹ برنامه نرم‌افزاری به وزارت کار پیشنهاد کرده‌ایم که دو پیشنهاد از سوی وزارتخانه برای اجرایی شدن انتخاب شده است. یکی از این پیشنهادات مربوط به سامانه ثبت قراردادهای کار و پیشنهاد دوم سامانه ثبت فرایند دادخواست است که امیدواریم با اجرایی شدن آن ضمن صرفه جویی در وقت، از ازدحام و مراجعات مردمی نیز کاسته شود.

وی میانگین تعداد پرونده‌های روابط کار در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران را حدود ۷۰ هزار پرونده در هر سال ذکر کرد و گفت: نزدیک به ۲۸ درصد پرونده‌های روابط کار در استان تهران تشکیل می‌شود که با توجه به حجم بالا و حساسیت مردم برای سرعت بخشیدن به روند رسیدگی این قبیل پرونده‌ها، ضرورت راه‌اندازی این سامانه بیش از پیش احساس می‌شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، حفظ اسناد و اطلاعات پرونده‌ها از مهمترین مزیتهای راه‌اندازی این سامانه‌ها به شمار می‌رود.

 منبع: ایسنا 
دکمه بازگشت به بالا