ایجاد بیمارستانی ویژه کارکنان شهرداری

موبنا – سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به هفته دفاع مقدس و رشادت‌ها و ایثارگری‌های همه رزمندگان اسلام در دفاع از ایران اسلامی گفت: باید قدردان رشادت ها و ایثارگری های همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باشیم. شهرداری تهران نیز در دوران دفاع مقدس هم‌پای همه سازمان‌های پرتلاشی که در جنگ تحمیلی ارائه …

موبنا – سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به هفته دفاع مقدس و رشادت‌ها و ایثارگری‌های همه رزمندگان اسلام در دفاع از ایران اسلامی گفت: باید قدردان رشادت ها و ایثارگری های همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باشیم. شهرداری تهران نیز در دوران دفاع مقدس هم‌پای همه سازمان‌های پرتلاشی که در جنگ تحمیلی ارائه خدمات می‌کردند با اهدای ۱۷۰ شهید و وجود ۱۰۵۰ جانباز توانست دین خود را در دفاع از انقلاب، کشور و مرز و بوم به نحو شایسته‌ای ادا کند.

وی افزود: امروز نیز فرزندان شهدا و جانبازان مسوولیت خطیر خدمت‌رسانی را در شهر تهران برعهده دارند و اگر این روحیه ایثارگری و خدمت مجموعه ایثارگران شهرداری تهران نبود، هیچگاه این تحول عظیم در شهر را شاهد نبودیم لذا باید قدردان رشادت‌های ایثارگران، شهدا و خانواده‌های آنها باشیم.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به لزوم توجه به تکریم ارباب رجوع گفت: همانطور که مردم انتظار دارند، برای گرفتن خدمات مورد احترام و تکریم قرار بگیرند و کارشان در اسرع وقت و بدون زحمت اضافه انجام شود، خانواده بزرگ شهرداری تهران نیز از حقوقی برخوردار هستند. شهرداری تهران به عنوان سازمانی که در تمام مناسبت‌ها مسوولیت‌های ویژه‌ای را برعهده دارد، با هر اتفاقی در شهر بار مضاعفی بر عهده کارکنان بخش‌های مختلف آن قرار داده می‌شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: با توجه به سختی کاری که پرسنل شهرداری در بخش‌های مختلف در جهت ارائه خدمات به شهروندان تهرانی دارند باید در مقاطع مختلف مراتب تقدیر شهردار تهران به اطلاع این همکاران برسد و مشکلات و مسائل آنان پیگیری و در خصوص رفع آنها چاره‌اندیشی لازم انجام شود. پرسنل شهرداری تهران از نخستین ساعات روز تلاش‌شان در شهر آغاز می‌شود و در بخش‌های مختلفی همچون حمل و نقل تا رفت و روب مشغول ارائه خدمت به مردم هستند. برخی بخش ها همچون آتش‌نشانی و شرکت شهربان به صورت شبانه‌روزی ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند. لذا به سبب نوع کاری که همکاران من دارند، گاهی فرصت پیگیری حقوق خود را ندارند. در همین راستا ما باید پیگیر حقوق آنها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته معاونان توسعه منابع انسانی زحمات زیادی کشیده‌اند، گفت: کاری که امروز انجام می‌شود، دلیل غفلت همکاران من در گذشته نبوده است. بی‌تردید مسیر درستی انتخاب شده اما شهر موجودی زنده است و سازمان‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری تهران باید براساس نیازهای شهر تغییراتی داشته باشند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به موضوع تعیین وضعیت استخدام‌های شهرداری تهران به عنوان یکی از اولویت‌های معاونت منابع انسانی گفت: در حال حاضر وضعیت استخدامی شهرداری تهران متنوع است. به جز همکارانی که به صورت رسمی با شهرداری تهران همکاری می‌کنند، قراردادهایی نیز توسط شرکت هادیان شهر و برخی شرکت‌های دیگر درخصوص تأمین نیروی انسانی منعقد می شود. این به جز سازمان‌ها و شرکت‌هایی است که خود به صورت مستقل اقدام به استخدام می‌کند این تنوع استخدامی باعث نگرانی برخی همکاران ما درخصوص امنیت شغلی‌شان شده است.

تشکری هاشمی ادامه داد: با توجه به تاکید شهرداری تهران برای ایجاد یک نظام هماهنگی بین انواع جذب نیروها، متناسب‌سازی استخدام‌ها انجام خواهد شد. در همین راستا تبدیل وضعیت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع مسکن پرسنل شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: هر سازمانی موظف است که به دغدغه مسکن کارکنان خود پاسخ دهد. خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۲۷ هزار نفر از پرسنل شهرداری به عضویت تعاونی‌های مسکن در آمده‌اند و از این میان بیش ار ۱۴ هزار نفر موفق به دریافت مسکن شده‌اند اما هنوز جامعه بزرگی از پرسنل شهرداری تهران فاقد مسکن هستند.

وی تاکید کرد: امروز با حقوق کارمندی قطعا کسی نمی‌تواند صاحب مسکن شود و اگر دستگاهی در مسیر تامین مسکن پرسنل خود کوتاهی کند، قطعا ظلم بزرگی مرتکب شده است. لذا مشکلات همکارانمان را برای تعاونی‌ها برای تسهیل در خانه دار کردن آنها حل خواهیم کرد و افرادی که هنوز در تعاونی‌های مسکن عضو نیستند به عضویت تعاونی‌ها در خواهیم آورد تا از این طریق فردی در شهرداری تهران وجود نداشته باشد که هر ساله دغدغه تامین مسکن داشته باشد. بی‌تردید این اقدامات باید به سامان برسد و معاونت توسعه منابع انسانی به طور جد پیگیر این موضوع است.

تشکری هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع درمان پرسنل شهرداری تهران اشاره کرد و از تلاش شهرداری برای تدارک بیمارستانی خاص برای کارکنان این نهاد خبر داد و افزود: تلاش خواهیم کرد این گفته مقام معظم رهبری که اگر فردی در خانواده ای دچار بیماری شد، نباید جز درد بیماری غم و درد دیگری داشته باشد، محقق شود. در همین مسیر تلاش می‌کنیم پرسنلی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند خدمات مکملی به آنها ارائه شود تا دغدغه تأمین هزینه‌های درمان نداشته باشند و این نیروها نیز همانند افرادی که تحت پوشش بیمه‌ای شهرداری تهران هستند، خدمات درمانی برای آنها هزینه‌ای در بر نداشته باشد.

وی ادامه داد: پرسنل شهرداری تهران قطعا همانند سایر اقشار جامعه نیاز به تأمین مایحتاج زندگی دارند. برهمین اساس در حال رایزنی هستیم تا با کمک شرکت شهروند، امکانات مناسبی برای همکارانمان در شهرداری تهران تدارک ببینیم.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: بی‌تردید در معاونت توسعه منابع انسانی موضوع شایسته‌سالاری به طور جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا انتصابات براساس توانایی‌های افراد باشد.

تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا در شهرداری تهران نیروی مازاد وجود دارد؟ گفت: در شهردار ی تهران به هیچ عنوان شرایط اجبار برای خروج از سازمان به فردی تحمیل نخواهد شد. این سیاست در حالی دنبال می‌شود که گاهی برخی فعالیت‌ها در شهرداری تهران به دلیل ورود تکنولوژی‌های جدید شکلش تغییر می‌کند، اما از نیروهایی که در آن بخش مشغول به کار بودند در بخش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: در شهرداری تهران نیرویی به عنوان نیروی مازاد نداریم و تعدیل نیرو نیز در شهرداری تهران انجام نمی‌شود مگر افرادی که براساس بازنشستگی سنواتی از سازمان خارج می‌شوند و یا افرادی که مشاغل دیگری را کسب می‌کنند؛ البته اگر همکاری، تخلفی انجام داده باشد و این تخلف به اثبات برسد نیز از سازمان حذف خواهد شد که خوشبختانه تعداد آن بسیار کم بوده است.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران درخصوص ظرفیت درمانگاه‌های شهرداری تهران برای پاسخگویی به مشکلات درمانی پرسنل شهرداری تهران گفت: خوشبختانه در حال حاضر ۱۸ درمانگاه در شهر تهران وجود دارد که به پرسنل شهرداری تهران ارائه خدمات می‌کنند. در حقیقت به ازای هر منطقه یک درمانگاه شهرداری وجود دارد. تلاش کرده‌ایم امکانات مورد نیاز این درمانگاه‌ها به طور کامل فراهم شود به طوری که در حال حاضر خدمات درمانی سرپایی، چشم‌پزشکی و دندانپزشکی در تمامی این درمانگاه‌ها دایر هستند. همچنین از ظرفیت خالی این درمانگاه ها برای پذیرش شهروندان استفاده کرده‌ایم، به طوری که در حال حاضر کمک بسیار خوبی به مردم محلات شده است.

تشکری هاشمی تاکید کرد: پزشکان عمومی و متخصص مورد نیاز این درمانگاه‌ها تامین شده و تعرفه‌های آنها نیز دولتی و رسمی اخذ می‌شود. این درمانگاه‌ها برای همکارانی که تحت پوشش بیمه درمانی هستند به صورت رایگان است و برای بازنشستگان نیز خدمات مشابه به صورت رایگان ارائه می‌شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا