ارائه محتوای فارسی و تولید اپلیکیشن های بومی

موبنا، لیلا محمدنظامی – محمود واعظی امروز در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی مخابرات ایران تله کام ۲۰۱۶ با اشاره به امضای توافقنامه میان شرکت مخابرات تهران و اپراتور سازمان پژوهش های علمی و صنعتی محقق شده، گفت: شبکه علمی کشور با هدف اتصال دانشگاه ها و مراکز علمی به یکدیگر و در نهایت …

موبنا، لیلا محمدنظامی – محمود واعظی امروز در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی مخابرات ایران تله کام ۲۰۱۶ با اشاره به امضای توافقنامه میان شرکت مخابرات تهران و اپراتور سازمان پژوهش های علمی و صنعتی محقق شده، گفت: شبکه علمی کشور با هدف اتصال دانشگاه ها و مراکز علمی به یکدیگر و در نهایت اتصال آن به شبکه ملی اطلاعات یکی از اهداف اصلی دولت است.
وی ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات را حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بر اساس برآوردها، در ۵ سال آینده و تا انتهای برنامه ششم، هدفگذاری این است که این میزان به ۳.۵ برابر افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به محدودیت هایی که در دولت های گذشته در حوزه های مختلف کشور از جمله ارتباطات وجود داشت، گفت: هیچ یک از این محدودیت ها مانع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور نشد و آمارها نشان می دهد که در بخش های مختلف حدود ۳ تا ۷ برابر رشد از ابتدای شکل گیری شبکه ارتباطات تاکنون داشته ایم.
وزیر ارتباطات همچنین اجرای پروژه مدارس هوشمند به عنوان یکی از پازل های شبکه ملی اطلاعات در استان البرز به صورت پایلوت اجرایی می شود.
محمود واعظی راه اندازی شبکه هوشمند مدارس یکی از پازل های تکمیل شبکه ملی اطلاعات است، گفت: در راستای هوشمند سازی مدارس کشور، اجرای فاز آزمایشی را در یکی از مدارس استان البرز روز گذشته همزمان با آغاز سال تحصیلی کلید زدیم.
وی ادامه داد: در صورتی که نتایج این پایلوت مثبت باشد، ظرف یک ماه آینده پروژه شبکه مدارس را جهت هوشمندسازی مدارس به صورت آزمایشی در تمامی مدارس استان البرز اجرایی می کنیم.
واعظی اضافه کرد: بر این اساس شبکه انتقال دیتا ۳ برابر، شبکه پهنای باند کشور ۷ برابر و تعداد مشترکان ارتباطات ۱۰ برابر افزایش یافته است و این نگاه توسعه ای را در آینده نیز دنبال خواهیم کرد.
هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران تله کام ۲۰۱۶ با سخنرانی وزیر ارتباطات صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا