سلامت ترین کشورهای جهان

موبنا – در این مطلب به گوشه و کنار اجتماعات و کشورهای مختلف سرک کشیده و مثال های خوبی در مورد سبک زندگی سالم برایتان انتخاب نموده ایم تا بتوانیم در این زمینه الگوهایی عالی در اختیارتان قرار دهیم. فرانسه – امید به زندگی: ۸۱.۵۶ سالرژیم غذایی فرانسوی ها به مدت طولانی به عنوان الگویی …

موبنا – در این مطلب به گوشه و کنار اجتماعات و کشورهای مختلف سرک کشیده و مثال های خوبی در مورد سبک زندگی سالم برایتان انتخاب نموده ایم تا بتوانیم در این زمینه الگوهایی عالی در اختیارتان قرار دهیم.

فرانسه – امید به زندگی: ۸۱.۵۶

سالرژیم غذایی فرانسوی ها به مدت طولانی به عنوان الگویی برای سلامتی در نظر گرفته شده است. همانطور که می دانید فرانسوی ها به خوردن وعده های غذایی کوچک اما متعادل معروف هستند. مانند سایر کشورهای اروپایی، فرانسوی ها نیز بسیار زیاد راه می روند و همین آنها را از خطرات زندگی نشسته دور نگه می دارد و امتیاز مثبتی در جهت زندگی سالم تر محسوب می شود. ‏

1 2 3

۹- ایتالیا – امید به زندگی: ۸۱.۹۵

رژیم غذایی مدیترانه ای ایتالیایی ها سرشار از روغن زیتون (امگا ۳) و ماهی است. ایتالیایی ها نیز مانند بیشتر کشورهای اروپایی از نظر فیزیکی بسیار فعال هستند و همین موضوعات آنها را در رده ی نهم از نظر سلامت ترین کشورهای جهان قرار داده است.

4Italian food ingredients on wooden background

6

۸- استرالیا – امید به زندگی: ۸۱.۹۸

چون استرالیا در میان اقیانوس واقع شده، واردات مواد خوراکی به آن گران تمام می شود، به همین دلیل است که استرالیایی ها مقادیر زیادی از خوراکی های طبیعی که در کشور خودشان یافت می شود را استفاده می کنند. علاوه بر این، استرالیایی ها روی ورزش به عنوان بخشی از فرهنگ خود همواره تاکید زیادی دارند. بیشتر مردم استرالیا به ورزش هایی همچون شنا، موج سواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی و راگبی می پردازند.

7 8 9

۷- سوئیس – امید به زندگی: ۸۲.۲۸

سوئیسی ها همواره هیکلی متناسب دارند چرا که آنها برای رسیدن به در خانه ی خود نیز به نوعی کوهنوردی می کنند! مردم این کشور نه تنها از ورزش های زمستانی لذت می برند بلکه در تابستان ها نیز به کوهنوردی می پردازند. برخلاف تفرجگاه های اسکی در آمریکا که در فصل بهار تبدیل به شهر ارواح می شوند، سوئیسی ها در تمام ماه های سال از کوهستان های خود بهره می برند.

10 11 12

۶- آندورا – امید به زندگی: ۸۲.۵۸

این کشور که در کوهستان هایی بین فرانسه و اسپانیا واقع شده، بهترین های هر دو کشور را در خود جمع کرده است، از رژیم مدیترانه ای تا فعالیت های ورزشی مرتبط با کوهستان ( اسکی در زمستان و کوهنوردی در تابستان) همه در سلامت ماندن مردم این کشور نقش مهمی بازی می کنند.

13 14 15

۵- یونان – امید به زندگی: ۸۲.۹۸

یونانی ها نیز مانند ایتالیایی ها بر اساس یک رژیم غذایی مدیترانه ای متعادل شامل روغن زیتون و ماهی زندگی می کنند. علاوه بر اینها یونانی ها روی آب و زمین نیز به اشکال مختلف فعال هستند. به یاد داشته باشید که المپیک در یونان آغاز به کار نمود، بنابراین فعال بودن بخشی از فرهنگ باستانی آنهاست.

16

17

Fresh blue mackerel grilled

۴- اسپانیا – امید به زندگی: ۸۳.۱۲

غذای مردم اسپانیا بخش های کوچکی از غذاهای متنوعی به نام تاپاس است، این بخش های کوچک غذا در واقع نوعی کنترل شیوه ی زندگی نیز محسوب می شوند. آنها همچنین در طول روز حدود ۲ ساعتی خواب نیمروزی دارند که همین امر استرس آنها را کم می کند. ضمن اینکه با این روش مطمئن می شوند که در طول روز به میزان کافی استراحت کرده اند.

19 20 21

۳- سنگاپور – امید به زندگی: ۸۴.۰۷

سنگاپور سیستم دقیقی برای سالم و تمیز نگه داشتن محیط زیست دارد. با اجرای قوانین سخت در این زمینه، بهداشت در سنگاپور بهترین در دنیا است. در درجه بعدی، بیشتر سنگاپوری ها می دانند که سلامت به معنای ثروت است. آنها به قوانین احترام گذاشته و محیط زندگی خود را تا آنجا که امکان دارد تمیز نگه می دارند. دولت سنگاپور در زمینه ی ارتقای محیط سلامت از طریق آموزش و پرورش، کارهای داوطلبانه و قانون شناخته شده است.

22 23 24

۲- ژاپن – امید به زندگی: ۸۴.۱۹

اگر بخواهیم به صورت ساده راز سلامتی و طول عمر ژاپنی ها را بیان کنیم باید بگوییم که این مردم عادات غذایی بسیار خوبی دارند، آنها به جای گوشت ماهی، غذاهای دریایی مصرف می کنند که سرشار از ید است؛ همچنین ژاپنی ها لبنیات، کره و شیر کمتر استفاده می کنند. در ضمن مقادیر زیادی سبزیجات مصرف کرده و به میزان زیاد چای سبز می نوشند. بالاتر از همه ی اینها وعده های غذایی ژاپنی ها کوچک می باشند.

25 26 27

۱- موناکو – امید به زندگی: ۸۹.۶۳‎‏‎‎

از آنجا که بیشتر جمعیت موناکو را افراد بسیار ثروتمند تشکیل می دهند، آنها معمولا آشپزهای اختصاصی دارند تا غذاهای سالم برایشان آماده کند. از طرفی چون بیشتر آنها بازنشسته هستند سطح استرس کمتری را متحمل می شوند. می دانید که اضطراب یکی از دلایل فشار خون بالاست که می تواند منجر به انواع و اقسام بیماری ها از التهاب معده بخاطر تولید اسید زیاد گرفته تا بیماری های قلبی عروقی شود.

28 29 30

 منبع: لست سکند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا