با همکاری لنوو و اینتل، استفاده از Password منسوخ خواهد شد

موبنا – در همین راستا کمپانی لنوو اعلام کرد قصد دارد طی همکاری با دیگر غول های فناوری، سیستم احراز هویت از طریق اثر انگشت را در قالب FIDO به لپ تاپ هایش بیاورد. در این قرارداد همکاری، شرکت های اینتل، Synaptics و PayPal به لنوو کمک می کنند تا چیپ سخت افزاری امنیتی اینتل در …

موبنا – در همین راستا کمپانی لنوو اعلام کرد قصد دارد طی همکاری با دیگر غول های فناوری، سیستم احراز هویت از طریق اثر انگشت را در قالب FIDO به لپ تاپ هایش بیاورد.

در این قرارداد همکاری، شرکت های اینتل، Synaptics و PayPal به لنوو کمک می کنند تا چیپ سخت افزاری امنیتی اینتل در کنار حسگر اثر انگشت بیومتریک سینپتیکس، جایگزین رمز عبور در سرویس های سازگار با FIDO (همچون PayPal) شوند.

تمامی این مجموعه در چارچوب قواعد امنیتی FIDO صورت می گیرد که در حال حاضر پشتیبانی گسترده ای در صنایع مختلف را به همراه دارد.

گفتنی است پیمان FIDO چندین سال قبل از سوی لنوو و PayPal با پشتیبانی کمپانی های عظیمی همچون گوگل، بانک آمریکا و مایکروسافت پی ریزی شد و هدف آن، توسعه روش های نوین احراز هویت بود که ساده تر و ایمن تر از رمزهای عبور باشند.

این گروه، رویکردهای مختلفی را برای جایگزینی رمز عبور به کار بستند که از آن جمله می توان به حسگرهای بیومتریک، کلیدهای USB، تشخیص چهره و تشخیص صدا اشاره کرد. شایان ذکر است مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد ویندوز ۱۰ به طور کامل از FIDO پشتیبانی می نماید.

البته هنوز هیچ زمان مشخصی برای عرضه اولین سری لپ تاپ های مجهز به FIDO اعلام نشده، اما احتمال می رود در نمایشگاه CES 2017 شاهد اطلاعات بیشتری در این زمینه باشیم.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا