واردات و عرضه مجدد گوشی های قاچاق در بازار تهران

موبنا، لیلا محمدنظامی – شواهد موجود در بازار موبایل نشان می دهد که فعالیت مجدد قاچاقچیان این کالای ارتباطی از سر گرفته شده است به طوری که در ویترین مغازه ها گوشی های بدون گارانتی رسمی دیده می شود. نکته قابل توجه در خرید گوشی های بدون گارانتی در این است که مسوولیت عدم ثبت …

موبنا، لیلا محمدنظامی – شواهد موجود در بازار موبایل نشان می دهد که فعالیت مجدد قاچاقچیان این کالای ارتباطی از سر گرفته شده است به طوری که در ویترین مغازه ها گوشی های بدون گارانتی رسمی دیده می شود.
نکته قابل توجه در خرید گوشی های بدون گارانتی در این است که مسوولیت عدم ثبت سریال گوشی های موبایل بر عهده خریدار می باشد و فروشنده در قبال عدم ثبت شماره سریال مسوولیتی بر عهده نمی گیرد.
از انتشار خبر طرح رجیستری در بازار موبایل تا کنون تنها برای چند روز شاهد توقف واردات غیرقانونی گوشی موبایل در کشور بودیم و هم اکنون نیز عرضه این کالا مجددا از سر گرفته شده است.
برخی از فروشندگان موبایل به طور مثال عرضه جدیدترین گوشی موبایل آی فون در بازار موبایل را یکی از دلایل اصلی اوج فعالیت قاچاقچیان اعلام کردند.
هم اکنون بیشتر گوشی های اپل، سامسونگ، سونی، اچ تی سی و نوکیا با گارانتی غیررسمی و متفرقه در سطح بازار تلفن همراه عرضه می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا