توئیتر در آستانه واگذاری: رقابت گوگل و Salesforce برای خرید پرنده آبی

موبنا‌ – رضا خواجه‌وند – یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد شرکت‌های فناوری بزرگ تمایل فراوان به خرید این شبکه اجتماعی دارند و دو گزینه‌ای که بیش از بقیه تلاش می‌کنند توئیتر را خریداری کنند، گوگل و  Salesforce هستند. بر اساس گزارش منتشر شده در آخرین شماره از روزنامه وال استریت …

موبنا‌ – رضا خواجه‌وند – یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد شرکت‌های فناوری بزرگ تمایل فراوان به خرید این شبکه اجتماعی دارند و دو گزینه‌ای که بیش از بقیه تلاش می‌کنند توئیتر را خریداری کنند، گوگل و  Salesforce هستند.

بر اساس گزارش منتشر شده در آخرین شماره از روزنامه وال استریت ژورنال، شهرت توئیتر در عرصه شبکه‌های اجتماعی یکی از عواملی است که توجه شرکت‌های بزرگ را به خود جلب کرده است. در کنار آن جمع‌آوری حجم گسترده داده و در اختیار داشتن بستر مناسب برای انتظار اخبار از جمله مواردی محسوب می‌شود که تمایل مراکز بزرگ برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

توئیتر

توئیتر همچنین شبکه اجتماعی محبوب Periscope را در زیرمجموعه خود قرار داده است. این اپلیکیشن موبایلی به مشترکان خود امکان می‌دهد روی یوتیوب تصاویر ویدیویی زنده و مستقیم را از طریق دوربین دیجیتالی دستگاه موبایلی خود به اشتراک بگذارند.

در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۱۳ ارزش هر سهام توئیتر معادل ۲۶ دلار محاسبه می‌شد و از آن زمان به بعد ارزش سرمایه‌های این شرکت به شدت در نوسان قرار گرفت. اگرچه پس از این تاریخ ارزش هر سهام توئیتر تا ۵۰ دلار هم افزایش یافت، ولی میزان درآمدهای آن بسیار کاهش یافت.

ارزش شرکت توئیتر هم‌اکنون ۱۵.۵ میلیارد دلار محاسبه می‌شود و با این وجود کارشناسان مالی پیش‌بینی می‌کنند که رقبا برای خرید آن حاضر هستند تا ۲۰ میلیارد دلار هم بپردازند. لازم به ذکر است ۲۶ دسامبر ۲۰۱۶ ارزش مجموع سرمایه‌های توئیتر ۴۰ میلیارد دلار محاسبه شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا