مغذی ترین صبحانه ها متعلق به کدام کشورهاست؟ + لیست مواد

موبنا – صبحانه ترکیه ای: ترکیبی از روغن زیتون، زیتون، گوجه فرنگی، پنیر سفید و جعفری همراه با لیمو، تخم مرغ، خیار و عسل است. زیتون در این ترکیب منبع غنی از چربی های اشباع نشده برای حفظ سلامت قلب است. صبحانه ترکیه ای سرشار از آنتی اکسیدان ها برای محافظت در برابر سرطان و …

موبنا – صبحانه ترکیه ای: ترکیبی از روغن زیتون، زیتون، گوجه فرنگی، پنیر سفید و جعفری همراه با لیمو، تخم مرغ، خیار و عسل است. زیتون در این ترکیب منبع غنی از چربی های اشباع نشده برای حفظ سلامت قلب است. صبحانه ترکیه ای سرشار از آنتی اکسیدان ها برای محافظت در برابر سرطان و سایر بیماری های مزمن از جمله دیابت محسوب می شود.

صبحانه ژاپنی: برنج بخار پز شده همراه با سبزیجات، سویا و ماهی یکی از بهترین گزینه های صبحانه سرشار از منگنز، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم و ویتامین آ است. چای سبز در صبحانه ژاپنی ها نیز غنی از آنتی اکسیدان هاست و به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن می رود.

صبحانه ویتنامی: همراه با ترکیب متنوعی از سبزیجات و گیاهان از جمله گشنیز، جوانه لوبیا، نعناع، پیاز، بادام زمینی، فلفل و … است. صبحانه ویتنامی بهترین گزینه برای بهبود خلق و خو، مبارزه با افسردگی و حفظ استحکام استخوان ها است.

صبحانه مصری: صبحانه سنتی مصری ها با باقلا، جعفری خرد شده، سیر، پیاز، آب لیمو، فلفل و ادویه جات لود شده و منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده، آهن، فیبر، منگنز، منیزم و فسفر است.

صبحانه کاستاریکایی: سرشار از انواع لوبیا است که نیاز روزانه بدن را به روی، پتاسیم، تیامین، فولات و اهن تامین می کند. این صبحانه مخلوطی از برنج، ادویه ها از جمله زیره، فلفل و سیر و تخم مرغ و میوه های گرمسیری از جمله آناناس، پاپایا وموز است.

صبحانه ایسلندی: به صبحانه کم کلسترول و همراه با مقادیر کم سدیم و فیبر فراوان معروف است. صبحانه ایسلندی یکی از سالم ترین الگوهای تغذیه ای محسوب می شود و کشمش و، شیر، ماست و روغن ماهی موجود در آن نیاز روزانه بدن به منگنز، سلنیوم و پروتئین را تامین میکند.

صبحانه روسی: سرشار از جو، ارزن، گندم سیاه و سمولینا به همراه میوه های خشک و ادویه جات و ترشی جات است. این صبحانه سدیم بسیار کمی دارد و خالی از چربی های اشباع و کلسترول است. صبحانه روسی منبع عالی برای تامین فیبر از طریق رژیم غذایی، منیزیم و منگنز بوده و راه خوبی برای کنترل فشار خون بالا به لطف فلاونوئیدهای موجود در آن محسوب می شود.

صبحانه هندی: یکی از سالم ترین و محبوب ترین گزینه ها در جهان است و با زیره سبز، فلفل سبز، گشنیز، زردچوبه، و طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر لود می شود. زردچوبه خواص ضد التهابی قدرتمند دارد و مانند ایبوپروفن طبیعی عمل می کند ضمن این که این صبحانه دوز بالایی از سلنیوم، فولات، تیامین و پروتئین و ویتامین هایEو ب را به بدن می رساند.

 منبع: سلامت نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا