فستیوال هوایی کره‌شمالی برای جلب گردشگران خارجی

موبنا – به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره شمالی برای برگزاری این فستیوال دو روزه “بین‌المللی دوستانه” ماه‌ها بود که تلاش می‌کرد. برگزاری این فستیوال نشان دهنده تلاش پیونگ‌یانگ برای جلب گردشگران خارجی است؛ کشوری که بیش از همه در میان گردشگران چینی خواهان دارد و برخی از ساکنان ژاپن نیز با استفاده از قایق‌های تفریحی …

موبنا – به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره شمالی برای برگزاری این فستیوال دو روزه “بین‌المللی دوستانه” ماه‌ها بود که تلاش می‌کرد. برگزاری این فستیوال نشان دهنده تلاش پیونگ‌یانگ برای جلب گردشگران خارجی است؛ کشوری که بیش از همه در میان گردشگران چینی خواهان دارد و برخی از ساکنان ژاپن نیز با استفاده از قایق‌های تفریحی به آنجا می‌روند.

البته تعداد گردشگران ژاپنی به دلیل تنش‌های سیاسی میان توکیو و پیونگ‌یانگ مربوط به ربوده شدن شهروندان ژاپنی در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی و همچنین آزمایش های اتمی و برنامه های موشکی دور برد کره شمالی کاهش داشته است.

فرودگاه جدید “وونسان” کره شمالی دارای رستوران‌ها و مراکز خرید با نمایی شیشه ای و مدرن است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

یک هلیکوپتر ام.دی۵۰۰ که برای عملیات نظامی مورد استفاده قرار می گیرد در مراسم آغازین این نمایش هوایی به پرواز درآمد و نمایش های آکروباتیک انجام داد. این هلیکوپتر ساخت آمریکا پیشتر نیز به نمایش درآمده بود و سوالاتی را مطرح کرده بود که کره شمالی چگونه به این هلیکوپتر دست پیدا کرده است.

این فرودگاه که قبلا “کالما” نام داشت، پیشتر برای مصارف نظامی مورد استفاده قرار می گرفت.

هزاران تن از مردم کره شمالی برای گشایش این مراسم حضور یافتند و خبرنگاران خارجی و گردشگران نیز در این مراسم حاضر بودند.

کره شمالی مدت هاست که به دنبال رونق دادن به صنعت توریسم است اما تلاش هایش به دلیل تحریم های مکرر بین المللی با شکست روبرو شده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا