منبع خبر «نهی» احمدی‌نژاد روشن نیست

موبنا – سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره ضرورت و نیاز اصولگرایان به وحدت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ گفت: ۲۰ درصد جامعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری رأی سیاسی می‌دهند اما تفاوت این است که چون نامزدها در انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌توانند مستقیم با مردم ارتباط برقرار …

موبنا – سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره ضرورت و نیاز اصولگرایان به وحدت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ گفت: ۲۰ درصد جامعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری رأی سیاسی می‌دهند اما تفاوت این است که چون نامزدها در انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌توانند مستقیم با مردم ارتباط برقرار کنند گروه‌های مرجع رأی‌ساز هستند. بنابراین نقش احزاب و گروه‌ها پررنگ‌تر می‌شود. در حالی که در انتخابات ریاست‌جمهوری جنس رقابت‌ها متفاوت است و مردم بر اساس شاخص و معیارهایی که در نظر می‌گیرند، مستقیم دست به انتخاب نامزد می‌زنند.

عضو جبهه پایداری یادآور شد: معتقدم این که اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری با هم به وحدت برسند یا نرسند، جنبه فرعی پیدا می‌کند. به عبارت روشن‌تر بگویم پرداختن به این موضوع بحثی حاشیه‌ای است و اصالت ندارد، چون مجموع اثر این وحدت‌ها را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۷۶ میان آقایان خاتمی و ناطق مشاهده کردیم. دو طرف کاملا مقابل هم قرار گرفتند اما شعارها و گفتمان افراد کارساز بود. سال ۸۴ نیز با وجود تفرق کامل اصولگراها احمدی‌نژاد رأی آورد. بنابراین آن گفتمان و ارتباطی که خود نامزد می‌تواند با توده‌ها برقرار کند، موثرترین عامل رأی‌آوری‌اش است.

وی درباره احتمال تکرار نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ در صورت حضور نامزدهای متعدد از جریان اصولگرا در رقابت سال ۹۶ افزود: خیر، شاید همچون سال ۸۴ چند نامزد باشند اما یک نامزد با بهره‌گیری از گفتمانی غالب و برانگیزاننده بتواند آرای مردم را با خود همراه کند. به عبارت دیگر حضور چند نامزد آن ۲۰ درصد آرای سیاسی جامعه را متفرق می‌کند اما دیگر کسانی که وسط هستند و گرایش سیاسی ندارند. آنها بر اساس ایده‌های شخصی‌شان تصمیم‌گیری می‌کنند، نه جهت‌دهی‌های سیاسی جریانات.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که بعد از ریاست‌جمهوری آقای هاشمی، مردم در انتخابات شخص را انتخاب کردند تا جناح سیاسی او را، تأکید کرد: مردم سال ۹۶ نیز شخص نامزد را انتخاب می‌کنند و به نظر جناح‌ها و جریان‌ها کمتر توجهی خواهند داشت. اگر کسی بتواند در عرصه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر باشد که قدرتمندتر از آقای روحانی به نظر برسد، مردم به او رأی می‌دهند.

وی تاریخ مصرف تقسیم‌بندی جناح‌ها به اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را پایان یافته توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به رفتار سیاسی دولت یازدهم نوع صف‌بندی سیاسی در کشور تغییر پیدا کرده است و دیگر عناوین اصولگرایی و اصلاح‌طلبی وجود ندارد.

قاضی‌زاده درباره نهی شدن احمدی‌نژاد از ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: من خبرش را در کانال‌های تلگرامی دیدم. وقتی می‌خواهیم درباره موضوعی تحلیل کنیم باید قطعیت خبرش روشن باشد. از آن جا که خیلی منبع خبر برایم روشن نیست، اظهارنظر نمی‌کنم.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تأیید خبر نهی شدن احمدی‌نژاد از ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ توسط اصولگرایانی همچون آقایان سلیمی‌نمین و فضائلی اظهار کرد: من از منبع خبر دوستان اطلاع ندارم. اول باید منبع خبر برای خودم روشن شود تا بعد درباره‌اش اظهار نظر کنم.»

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا