افسردگی اجتماعی جامعه را به خطر می‌اندازد ‌

موبنا – ‌فرهاد طهماسبی افزود: افسردگی اجتماعی ناشی از کمبود روابط اجتماعی است و در پی محدود بودن رابطه‌ها در اجتماع، افراد و گروه‌ها خود به خود از جامعه دور شده و گوشه‌گیر می‌شوند. وی بیان کرد: در واقع افسردگی اجتماعی نوعی واکنش در برابر مسائلی است که در جامعه رخ می‌دهد و شخص و …

موبنا – ‌فرهاد طهماسبی افزود: افسردگی اجتماعی ناشی از کمبود روابط اجتماعی است و در پی محدود بودن رابطه‌ها در اجتماع، افراد و گروه‌ها خود به خود از جامعه دور شده و گوشه‌گیر می‌شوند.

وی بیان کرد: در واقع افسردگی اجتماعی نوعی واکنش در برابر مسائلی است که در جامعه رخ می‌دهد و شخص و گروه را ایزوله می‌کند.

این مدرس دانشگاه‌های لرستان اظهار کرد: افسردگی اجتماعی برای یک جامعه خطرناک است، چراکه باعث گوشه‌گیر شدن یک سری افراد، گروه‌ها و احزاب می‌شود.

این جامعه‌شناس یادآور شد: افسردگی اجتماعی فرد، گروه‌ها، احزاب و… را از جامعه دور می‌کند و باعث قطع امید آنها از اجتماع می‌شود.

طهماسبی اضافه کرد: افراد، گروه‌ها و احزابی که دچار افسردگی اجتماعی شده‌اند، پیشرفت اجتماعی نخواهند داشت و بالطبع زندگی برای آنها مشکل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن این گروه‌ها و اشخاص از جامعه آنها را با آسیب مواجه می‌کند و از طرفی باعث شکل گرفتن تفکر خودمحورانه آنها می‌شود و این قضیه برای جامعه خطرناک است.

این مدرس دانشگاه‌های لرستان اضافه کرد: افرادی که دچار افسردگی اجتماعی هستند، در واقع می‌خواهند اعتراض خود را به وضعیتی که در آن قرار دارند، نشان دهند.

وی اظهار کرد: جامعه باید روز به روز زمینه ورود این اشخاص و گروه‌ها را به خود فراهم کند و خود را بازتولید کند.

طهماسبی گفت: خوشبختانه شبکه‌های اجتماعی امروز تا حدی ارتباطات را در جامعه افزایش داده‌اند و افسردگی اجتماعی را کمتر کرده‌اند، اما نیاز است که این ارتباط نیر به دلایلی کنترل شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا