فروش آیفون‌ ۷و+۷ قاچاق توسط نمایندگی‌های مجاز!

موبنا – در مردادماه سال جاری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ثبت سفارش برای واردات گوشی‌های آیفون با نشان تجاری اپل به ۹ شرکت مجوز ارائه شد و به ترتیب طی مدت اخیر تعداد این شرکت‌های دارای مجوز به ۲۵ رسید و این بدان معناست که هم‌اکنون ۲۵ شرکت دارای مجوز ثبت …

موبنا – در مردادماه سال جاری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ثبت سفارش برای واردات گوشی‌های آیفون با نشان تجاری اپل به ۹ شرکت مجوز ارائه شد و به ترتیب طی مدت اخیر تعداد این شرکت‌های دارای مجوز به ۲۵ رسید و این بدان معناست که هم‌اکنون ۲۵ شرکت دارای مجوز ثبت سفارش به منظور واردات گوشی‌های آیفون هستند.

از یکشنبه هفته گذشته بود که آیفون‌های ۷ و +۷ به بازار ایران آمد. ورود مدل‌های جدید تلفن‌های همراه آیفون با توجه به تعداد بسیار زیاد متقاضیان این برند با حواشی مختلفی همراه بود از علاقه بسیار زیاد مشتریان برای خرید این کالا از ابتدای امر با قیمت‌های نجومی و سرسام‌آوری که در بازارهای فروش موبایل در تهران وجود داشت تا رسیدن به ارقامی معادل ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان که در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت.

اختلاف فروش قیمت آیفون‌های ۷ و +۷ در سایت اپل با بازار ایران از دو میلیون تومان شروع می‌شد و تا هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسید. ارقامی که نشان‌دهنده نبود نظارت در عرضه و فروش این محصول در ایران، وجود حباب اولیه و ارقام کاذب در ابتدای امر و نیز عرضه کالای قاچاق در قلب پایتخت است.

مساله‌ای که مسوولان ذیربط نسبت به آن موضع سکوت پیش گرفتند و هیچ‌گونه برخوردی نه در ظاهر امر و نه در عمق ماجرا انجام می‌شود. گویی همه دست روی دست گذاشته‌اند و نظاره‌گر عرضه تلفن‌های همراه قاچاق آیفون ۷ و +۷ در بازار هستند. قبل از ارائه محصولات جدید تلفن‌های همراه شرکت اپل به نظر می‌رسید با توجه به ارائه‌ مجوز به شرکت‌های مختلف در ارتباط با ثبت سفارش واردات تلفن‌های همراه آیفون از ایجاد بازار سیاه این کالاها و نیز حباب اولیه میلیونی قیمت آن جلوگیری شود، اما عدم پیگیری‌های لازم بر این مساله و دست روی دست گذاشتن‌ها باعث شد تا با شکست مجدد در تصمیم‌گیری و نظارت هنگام عرضه محصولات جدید این برند به منظور کنترل بازار همراه باشیم.

عرضه تلفن‌های همراه آیفون ۷ و +۷ به صورت قاچاق در خرده‌فروشی‌ها دور از ذهن به نظر نمی‌رسید، اما مساله قابل تامل و غیرقابل هضمی که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم عرضه تلفن‌های همراه آیفون ۷ و +۷ به صورت قاچاق توسط برخی نمایندگی‌هاست که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ثبت سفارش واردات تلفن همراه آیفون با برند تجاری اپل را دریافت کرده‌اند.

چگونگی عرضه و فروش تلفن‌های همراه آیفون ۷ و +۷ به صورت قاچاق توسط نمایندگی‌هایی که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ثبت سفارش واردات تلفن همراه آیفون با برند تجاری اپل را دریافت کرده‌اند سوالی است که باید توسط مراجع ذی صلاح از جمله مسئولان وزرات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات و نیز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به آن پاسخ داد. این‌که علت شکست در کنترل بازار محصولات جدید آیفون در ایران چه بود و چگونه محصولات این شرکت به صورت قاچاق در خرده‌فروشی و نیز نمایندگی‌هایی که باید به صورت قانونی ضمن ثبت سفارش کالای خود را عرضه و به فروش برسانند به دست مشتری می‌رسد؟

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا