دسترسی فیس‌بوک به داده های کاربران واتس‌اپ دردسر ساز شد

موبنا – به گزارش کامپیوترورلد، ۱۷ گروه یاد شده با ارسال نامه ای برای کمیسیون مذکور از آن خواسته اند تا با مداخله خود نگذارد داده های خصوصی کاربران واتس آپ به دست فیس بوک بیفتد. زیرا این امر با تعهدات و وعده های قبلی واتس اپ هم منافات دارد. واتس آپ مدتهاست که خود …

موبنا – به گزارش کامپیوترورلد، ۱۷ گروه یاد شده با ارسال نامه ای برای کمیسیون مذکور از آن خواسته اند تا با مداخله خود نگذارد داده های خصوصی کاربران واتس آپ به دست فیس بوک بیفتد. زیرا این امر با تعهدات و وعده های قبلی واتس اپ هم منافات دارد.

واتس آپ مدتهاست که خود را به عنوان یک سرویس پیام رسان ایمن و خصوصی مطرح کرده ولی اقدامات اخیر آن برای همکاری با فیس بوک به منظور افشای داده های خصوصی کاربران هیچ تناسبی با این نوع اظهارات و ادعاها ندارد.

نتیجه اولیه این همکاری نمایش تبلیغات هدفمند برای کاربران واتس اپ خواهد بود. اما این خطر وجود دارد که با افشای اطلاعات کاربران واتس اپ برای فیس بوک حریم شخصی افراد با توجه به سیاست های سهل گیرانه این شبکه اجتماعی به طور جدی به خطر بیفتد.

در بخش دیگری از نامه ۱۷ سازمان مدافع حقوق مدنی تصریح شده که ممکن است امنیت و حریم خصوصی کاربران واتس اپ در آمریکا و سراسر جهان به علت تغییرات جدید در سیاست های ان به خطر بیفتد. فیس بوک در سال ۲۰۱۴ واتس اپ را خریداری کرد و دو طرف از آن زمان همکاری های گسترده ای با یکدیگر به عمل آورده اند. این برنامه پیام رسان موبایلی در سراسر جهان بیش از یک میلیارد کاربر دارد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا