اجرای آموزش‌های پیش از ازدواج از زمستان

موبنا – رضا گل محمدی افزود: طرح تدبیر زندگی ابتدا باید در استانداری تهران مصوب و سپس در ستاد ساماندهی امور جوانان استان مصوب شود و قرار است طرح تدبیر زندگی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران در پایان پاییز مطرح شود و پس از تصویب دستگاهها ملزم به اجرای آن هستند. وی …

موبنا – رضا گل محمدی افزود: طرح تدبیر زندگی ابتدا باید در استانداری تهران مصوب و سپس در ستاد ساماندهی امور جوانان استان مصوب شود و قرار است طرح تدبیر زندگی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران در پایان پاییز مطرح شود و پس از تصویب دستگاهها ملزم به اجرای آن هستند.

وی در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم با سیاست‌های تشویقی، آموزش‌های پیش از ازدواج را گسترش دهیم. به عنوان نمونه با مذاکره با بانک‌ها زمینه‌ای را فراهم کنیم که جوانان برای دریافت وام ازدواج گواهی آموزش پیش ازدواج را ارایه دهند، از سوی دیگر طلاق تا زمانی که زوجین یک بار مشاوره‌های پیش از طلاق را پشت سر نگذاشته‌اند، ثبت نشود البته این مشاوره‌ها مستقل از مشاوره های قوه قضاییه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران که قبلا این سمت را در استان البرز برعهده داشت، با بیان اینکه با آموزش های درست و انتخاب صحیح همسر آمار طلاق کاهش می‌یابد،اظهارکرد: طرح تدبیر زندگی برای اجرا در سراسر کشور با مشارکت دانشگاه ها، حوزه علمیه و سازمان بهزیستی تهیه شده بود. این طرح در استان البرز به تصویب رسید و اجرا شد و موفقیت آمیز بود و در آن، سازمان‌های مردم‌نهاد چگونگی انتخاب همسر را به جوانان آموزش می‌دادند.

گل‌محمدی در پایان گفت: طرح آموزش سواد رسانه‌ای،طرح اوقات فراغت، راه‌اندازی کمیته‌های فرعی ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران،تشکیل جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد از دیگر برنامه‌های ما در حوزه جوانان است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا