رابطه مستقیم بیکاری با افزایش سن ازدواج

موبنا – فرزاد هاشمی کارشناس اقتصادی درخصوص مشکلات ازدواج جوانان و بالا رفتن سن ازدواج گفت :افراد برای شروع زندگی می‏ بایست توانایی اقتصادی قابل قبولی داشته باشند، یعنی به حد و مرحله ‏ای رسیده باشند كه توانسته یک زندگی دو نفره را از نظر اقتصادی تأمین كنند. وی تصریح کرد :با افزایش سن ازدواج …

موبنا – فرزاد هاشمی کارشناس اقتصادی درخصوص مشکلات ازدواج جوانان و بالا رفتن سن ازدواج گفت :افراد برای شروع زندگی می‏ بایست توانایی اقتصادی قابل قبولی داشته باشند، یعنی به حد و مرحله ‏ای رسیده باشند كه توانسته یک زندگی دو نفره را از نظر اقتصادی تأمین كنند.

وی تصریح کرد :با افزایش سن ازدواج در تفحص برای دلایل آن می توان به مهمترین عامل اقتصادی، نرخ بیکاری رسید که با توجه به تحقیقات صورت گرفته هرچه نرخ بیکاری افزایش یابد ،همزمان سن ازدواج هم بالا خواهد رفت.

این کارشناس اقتصادی به عوامل دیگری که باعث کاهش ازدواج شده است ،گفت :علاوه بر مسئله بیکاری گسترده و فراگیر می توان به بالا بودن نرخ تورم نسبت به حداقل حقوق ها اشاره کرد که این حداقل برای معیشت کافی نیست بنابراین در چنین وضعیتی باید شاهد کاهش ازدواج باشیم.

هاشمی در خصوص مشکل مسکن برای ازدواج جوانان نیز گفت :نیاز اصلی قشر جوان در وهله اول اشتغال است و مسائل دیگر از جمله مسکن در مراحل بعدی قرار می‌گیرد ،این در حالی است که مسکن مهر هم با مشکلات و کمبود بسیار نتوانست میل جوانان را برای ازدواج بیشتر کند.

وی در پایان برای حل مشکل اقتصادی ازدواج جوانان گفت :با نگاه اساسی به اقتصاد ، هدفمند کردن صنعت و تولید به سمت رشد و توسعه و رابطه منطقی اقتصادی با کشورهای دیگر می توان شاهد عملکرد مناسب برای حل این معضل بود.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا