Galaxy Note 7 و آیفون ۷ Plus: کدام یک هنگام سقوط مقاوم‌ترند؟

موبنا، رضا خواجه‌وند – سامسونگ پیش از این برای فروش دو گوشی Galaxy S7 و Galaxy S7 edge موفقیت‌های فراوانی را به نام خود ثبت کرد که البته مشکل باتری و آتش‌سوزی در Galaxy Note 7 باعث شد این شرکت کره‌ای برای جمع‌آوری محصول مذکور و تعمیر آن بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار هزینه کند. …

موبنا، رضا خواجه‌وند – سامسونگ پیش از این برای فروش دو گوشی Galaxy S7 و Galaxy S7 edge موفقیت‌های فراوانی را به نام خود ثبت کرد که البته مشکل باتری و آتش‌سوزی در Galaxy Note 7 باعث شد این شرکت کره‌ای برای جمع‌آوری محصول مذکور و تعمیر آن بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار هزینه کند.

مهم‌ترین رقیب این فبلت کره‌ای آخرین مدل از محصول اپل به نام آیفون ۷ Plus است که در قسمت پشت دو لنز مجزای دوربین را شامل می‌شود، کلید اصلی آن فناوری ۳D Touch دارد و جک استاندارد ۳٫۵ میلیمتری مخصوص هدفون در آن حذف شده است.

galaxy-note-7-vs-iphone-7-plus-drop-test-2

کارشناسان در آخرین بررسی‌های خود روی هر دو گوشی مذکور آزمایش سقوط را انجام دادند. برای این کار از یک دستگاه ویژه استفاده شد و هر دو گوشی از فاصله یک متری رها شدند. این آزمایش به‌گونی‌ای صورت گرفت که گوشی‌ها از قسمت پشت، جلو، پایین و اطراف به سمت زمین سقوط کردند.

galaxy-note-7-vs-iphone-7-plus-drop-test-1

زمانی که آخرین سقوط هم صورت گرفت، امکان استفاده از هر دو دستگاه برای برقراری تماس همچنان فراهم بود و این مسئله مقاومت و توانایی آنها را نشان داد.

galaxy-note-7-vs-iphone-7-plus-drop-test-4

زمانی که آیفون ۷ Plus از قسمت پشت با زمین برخورد کرد، بدنه آن اندکی آسیب دید که البته شکل ظاهری خود را از دست نداده بود. در مقابل فبلت Galaxy Note 7 پس از سقوط از ناحیه پایین و گوشه‌ها آسیب دید. گوشی کره‌ای با رنگ مشکی پس از برخورد بیشتر شکل ظاهری خود را از دست داد و البته هنگام سقوط از ناحیه پشت با مشکل بیشتری مواجه شد.

لازم به ذکر است Galaxy Note 7 سامسونگ پس از ۵۰ بار سقوط از ناحیه نمایشگر همچنان قابلیت برقراری تماس را داشت و در مقابل گوشی آیفون ۷ Plus پس از ۱۰ بار سقوط از کار افتاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا