استفاده از آب‌ها زیرزمینی صلاح نیست

موبنا – آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی»، با بیان این‌که استفاده از آب‌ها زیرزمینی را صلاح نمی‌بینم، خطاب به کشاورزان و روستائیان گفت: شاید از حرفی که می‌زنم خوشتان نیاید اما برای کشاورزی استفاده از آب‌های زیرزمینی صلاح نیست، چون ۲۰ سال بعد برای فرزندان شما مشکل به وجود خواهد آمد و برای نسل آینده خطر …

موبنا – آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی»، با بیان این‌که استفاده از آب‌ها زیرزمینی را صلاح نمی‌بینم، خطاب به کشاورزان و روستائیان گفت: شاید از حرفی که می‌زنم خوشتان نیاید اما برای کشاورزی استفاده از آب‌های زیرزمینی صلاح نیست، چون ۲۰ سال بعد برای فرزندان شما مشکل به وجود خواهد آمد و برای نسل آینده خطر آفرین است.

وی در ادامه افزود: مردم باید خودشان بجوشند، دولت طرحی برای توسعه روستایی دارد که از آن می‌توانند استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: روستاها همچنین باید با یک دیگر کنار بیایند، چون با دعوا کردن میان دو روستا کاری پیش نمی‌رود.

نورمفیدی با بیان این‌که مردم روستا باید از نیروهای متفکر بیشتر استفاده کنند، اظهار کرد: در روستا اگر بنشینیم تا دولت بیاید کار کند با اوضاع اقتصادی کنونی یقین دارم نمی‌شود و باید خود مردم تکان بخورند و برای پیشرفت طرح و برنامه داشته باشند.

وی همچنین در این‌باره افزود: در بحث اقصادی روستا هم اول اقتصاد مقاومتی بوده و بعد از آن خود مردم هستند و باید به مسأله توجه داشته باشند.

نور مفیدی این مراسم در پاسخ به درخواست مردم مبنی بر شهر شدن دهستان دوزین، اظهار کرد: از این‌که دوزین بخواهد شهر شود کاملاً موافق هستم و از طرف خودم این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

مهم‌ترین مسئولیت انبیا انسان‌سازی بوده است

در این مراسم که یک روز پس از عید غدیر برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به واقعه غدیر و لزوم وجود امامت و رهبری در جامعه، تصریح کرد: پیامبرملاحظاتی داشت که معلوم می‌شود مسأله امامت و رهبری خیلی مهم است، چون باید کسی باشد که کشور و مردم را اداره کند.

وی افزود: امام جانشین پیغمبر است و هر کسی می‌تواند جانشین باشد اما باید شأنیت این که جای پیامبر بنشیند را داشته باشد.

وی با بیان این‌که چه کسی می‌توانست غیر از امیرالمومنین جانشین پیامبر شود؟!، ادامه داد: کسی که می‌خواهد جانشین پیامبر شود باید همه چیز را بداند و امیرالمومنین هم فردی بود که در مکتب رسول‌الله آموخته شده بود.

امام جمعه شهر گرگان همچنین با طرح پرسشی مبنی بر این‌که چرا امامت مهم است؟، خاطرنشان کرد: امامت باید کشور را اداره کند اما مهم‌تر از آن اداره انسان‌هاست و مهم‌ترین مسئولیت انبیاء هم انسان‌سازی بوده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا