با پیام‌رسان‌های داخلی مثل خارجی‌ها برخورد کنید

موبنا – مهدی داوری با بیان اینکه برخورد دوگانه‌ای که با پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی می‌شود، از معضلاتی است که باعث شده پیام‌رسان‌های داخلی در کشور شکل نگیرد، اظهار کرد: برای مثال اصلا برای پیام‌رسان‌های داخلی تبلیغات نمی‌شود، وقتی ما کانال پیام‌رسان خود را در اختیار صدا و سیما برای استفاده خودشان قرار دادیم، چون …

موبنا – مهدی داوری با بیان اینکه برخورد دوگانه‌ای که با پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی می‌شود، از معضلاتی است که باعث شده پیام‌رسان‌های داخلی در کشور شکل نگیرد، اظهار کرد: برای مثال اصلا برای پیام‌رسان‌های داخلی تبلیغات نمی‌شود، وقتی ما کانال پیام‌رسان خود را در اختیار صدا و سیما برای استفاده خودشان قرار دادیم، چون ایرانی هستیم یک قرارداد میلیاردی جلوی ما گذاشتند، در حالی که تلگرام و اینستاگرام و برخی نرم‌افزارهای خارجی را به راحتی تبلیغ و از آن استفاده می‌کنند.

او با اشاره به تعداد کاربرهای این پیام‌رسان بیان کرد: پیام رسان بیسفون در حال حاضر ۲.۵ میلیون کاربر دارد که حدود یک میلیون و ۲۰۰ کاربرش فعال هستند، یعنی در یک ماه گذشته تراکنش انجام داده‌اند. البته شاید این عدد نسبت به پیام‌رسان‌های خارجی کوچک باشد، اما تلگرام در کشور یک اتفاق بود که سابقه نداشت. تلگرام خط قرمزهایی را شکست که قبلا از نظر قانونی اجازه نداشت.

وی با تاکید بر برخورد دوگانه دولت در برابر پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که ما با دولت داریم این است که می‌گوییم اگر برخوردی با پیام‌رسان‌های خارجی می‌کنید، با نمونه داخلی نیز همان برخورد را بکنید.

داوری با بیان اینکه ما در نسخه‌های اولیه خود کانال را طراحی کردیم، افزود: زمانی که می‌خواستیم آن را ارائه کنیم به دلیل اینکه نوعی نشر محتوا بود به وزارت ارشاد و مراجع دیگر مراجعه کردیم، اما آنها اعلام کردند صرفا کسانی که مجوز نشر برخط دارند می‌توانند کانال داشته باشند، در حالی که تلگرام آمد و راه کانال را برای همه باز کرد و حالا همه می‌توانند کانال بزنند و استفاده کنند.

او همچنین خاطرنشان کرد: آنها هیچ وقت حاضر نشدند که این امتیاز را به نرم‌افزارهای داخلی نیز بدهند. البته با ما صحبت‌هایی را برای حل موانع داشتیم و شورای عالی فضای مجازی نیز کمک بسیاری کرده که این اتفاق بیفتد و ما بتوانیم سرویس‌های خوبی به مردم بدهیم. زیرا ما از نظر تکنولوژیک این پتانسیل را داریم که پیام‌رسانی در حد کیفیت و سرویس پیام‌رسان‌های خارجی داشته باشیم.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا