یک ایرانی، اورتون را بولد کرد!

موبنا – فعلا که گواردیولا و سیتی تخته گاز جلو می روند و در ۵ هفته ابتدایی لیگ جزیره، با ۱۵ امتیاز صدرنشین مطلق لیگ برتر هستند اما تیمی که در رده دوم قرار گرفته نه چلسی است نه منچستر یونایتد و نه لیورپول. بلکه اورتون سورپرایز فعلی لیگ جزیره است و شاگردان رونالد کومان، …

موبنا – فعلا که گواردیولا و سیتی تخته گاز جلو می روند و در ۵ هفته ابتدایی لیگ جزیره، با ۱۵ امتیاز صدرنشین مطلق لیگ برتر هستند اما تیمی که در رده دوم قرار گرفته نه چلسی است نه منچستر یونایتد و نه لیورپول. بلکه اورتون سورپرایز فعلی لیگ جزیره است و شاگردان رونالد کومان، با ۴ برد و یک تساوی جدی ترین تعقیب کننده پپ و شاگردانش هستند.

به گزارش هفت صبح، نکته مهم در مورد موفقیت اورتون – که فصل گذشته در رده یازدهم قرار گرفت – مالک ایرانی این باشگاه است. فرهاد مشیری میلیارد ایرانی، ۲۷ فوریه ۴۹.۹ درصد سهام این باشگاه را خرید تا تبدیل به سهامدار اصلی اورتون شود.

سایت liverpoolecho در گزارشی، مشیری را یکی از عوامل اصلی موفقیت اورتون در فصل جدید می داند. مردی که توانسته تغییرات مثبتی در این باشگاه وجود آورد. فیل کیرکبراید نویسنده این مطلب در مورد میری نوشته: این مرد ایرانی کماکان چهره مرموزی دارد. او زیاد اهل حرف زدن نیست و با اقداماتش سعی می کند در مورد عملکردش توضیح دهد. مشیری طی مدت کوتاهی که به این باشگاه آمده تغییرات قابل توجهی در اورتون به وجود آورده. او روبرتو مارتینز سرمربی سابق اورتون که سه سال روی نیمکت این تیم حضور داشت را کنار گذاشت تا رونالد کومان هلندی را از ساوتهمپتون به تیمش بیاورد.

در کنار این اتفاق، او به دنبال ساخت یک ورزشگاه جدید برای اورتون بوده و البته دستی هم روی سر و روی استادیوم فعلی این تیم کشیده است. سیاستهای او در فصل نقل و انتقالات هم قابل توجه بوده. او برنامه بلند مدتی برای اورتون دارد و به همین دلیل به جای آنکه علیرغم ثروت بالایش، دست روی مهره های گران قیمت بازار بگذارد سراغ نفراتی می رود که خریدشان هم به لحاظ فوتبالی هم اقتصادی به نفع اورتون باشد.

نوشته های مشابه

شاید به همین دلیل بود که او در روزهای پایانی نقل و انتقالات، قید خرید موسی سیسوکو را زد تا بازیکن ۲۷ ساله نیوکاسل، به جای حضور در اورتون، به تاتنهام برود. مشیری دلیل این تصمیم را حفظ جیمز مک کارتی در اورتون اعلام کرد و گفت نمی خواهد تصمیمی بگیرد که آینده بازیکن تیمش را به خطر بیندازد.

تصمیم مشیری اگر چه با انتقاداتی از طرف بعضی از کارشناسان فوتبال انگلیس مواجه شد اما سیاستهای کلی میلیارد ایرانی، از دید هواداران اورتون کاملا درست و منطقی بوده. یکی از کاربران سایت theevertonforum درباره این موضوع نوشته: طی ۳۰ سال گذشته ما همیشه مجبور بودیم برای جذب بازیکنان جدید، بازیکنان قدیمی مان را بفروشیم تا به مشکل مالی برنخوریم اما امسال همه چیز تغییر کرده و سرمایه گذاری به اورتون آمده که با کارهایش باعث خوشحالی هواداران تیم شده. فرهاد مشیری عاشق باشگاه است و در همین ۶ ماه کارهای فوق العاده ارزشمندی انجام داده. او بدهی های باشگاه را پرداخت کرده تا دیگر نیازی به گرفتن وام نباشد ضمن آنکه در کنار آوردن رونالد کومان، یکی از بهترین استعدادیابهای فوتبال انگلیس را هم استخدام کرده تا او بتواند بازیکنان مستعدی را به اورتون بیاورد. مشیری یک آدم برنده است چرا که او با دل و جان برای موفقیت تیم کار می کند. مشیری زیاد اهل صحبت با رسانه ها نیست اما وقتی حرف می زند کاملا مشخص است که دوست دارد اورتون را تبدیل به یکی از بهترین تیم های فوتبال جزیره کند.

خوشحالی از عملکرد فعلی اورتون

شروع بسیار خوب اورتون در لیگ جزیره باعث خوشحالی مالک ایرانی این تیم شده و مشیری در مصاحبه با اسکای اسپورتس به این نکته اشاره کرده است:” ما بهترین شروع ممکن در لیگ را داشته ایم و به خاطر این موضوع بسیار خوشحالم. درست است که بازیهای زیادی تا پایان فصل باقی مانده اما بازیکنان خیلی خوب توانسته اند خودشان را با تاکتیکهای سرمربی تیم وفق دهند و امیدواریم که این روند موفقیت آمیز را تا انتهای فصل حفظ کنیم”

 منبع: پارسينه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا