شناسایی ۴۸ میلیون کدپستی در کشور

موبنا – در راستای یکپارچه سازی اطلاعات مکان محور، نشانی پستی مبتنی بر نظام GNAF در کشور، تاکنون ۴۸ میلیون کدپستی در کشور شناسایی و ثبت شد. با توجه به اینکه یک سال از آغاز پروژه یکپارچه سازی اطلاعات مکان محور، نشانی پستی ، مبتنی بر نظام GNAF در کشور می گذرد، تا به امروز …

موبنا – در راستای یکپارچه سازی اطلاعات مکان محور، نشانی پستی مبتنی بر نظام GNAF در کشور، تاکنون ۴۸ میلیون کدپستی در کشور شناسایی و ثبت شد.
با توجه به اینکه یک سال از آغاز پروژه یکپارچه سازی اطلاعات مکان محور، نشانی پستی ، مبتنی بر نظام GNAF در کشور می گذرد، تا به امروز ۴۸ میلیون کدپستی شامل ۳۸ میلیون کدپستی شهری و ۱۰ میلیون کدپستی روستایی ثبت شده است و تا پایان سال عملیات ژئوکد شده در شهرها و روستاها نیز به پایان خواهد رسید.
این طرح با هدف استانداردسازی نشانی‌های پستی در کشور، بهنگام سازی و بروزرسانی کدپستی اماکن کشور و انطباق کدپستی با آدرس و کد ملی، تعریف شده است. هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و ۵۰ درصد روستاها در زمینه کدپستی به روز رسانی شده اند. در همین حال عملیات ۸۹ درصد نقاط شهری نیز در زمینه ژئو کد پایان یافته است.
در راستای اجرای پروژه ملی GNAF ، طرح سیماک به عنوان سامانه یکپارچه و جامع مدیریت امور املاک شهر و روستا نیز در جهت مدیریت و نظارت بر نشانی های پستی در ساخت و ساز شهری و روستایی، در دستور کار قرار گرفته که هم اکنون این طرح در ۳ استان کرمان، گیلان و البرز به صورت پایلوت به اجرا درآمده است.
به روزرسانی اطلاعات و ساماندهی نشانی اماکن نیز از طریق زیرپروژه های طرح ملی GNAF است که در راستای اجرای آن، تاکنون ۱۹ میلیون رکورد شهری و بیش از ۲ میلیون نقطه روستایی ثبت شده و در کنار آن ۴۹ شهرداری و ۵۱۵ دهیاری به سامانه یکپارچه داده‌ای جغرافیا تجهیز شده‌اند.
در بخش تامین نقشه پارسل نقاط پستی نیز معابر ۶ نقطه شهری و ۵۶۷ نقطه روستایی دارای نقشه پارسل شدند. پارسل به محدوده جغرافیایی پیوسته از سطح کره زمین که دارای حقوق بهره گیری ملکی منحصر به فرد است، اطلاق می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا