اولین دهکده ی المپیک

موبنا – قبل از سال ۱۹۲۴ میلادی ورزشکاران المپیکی که به کشور میزبان مسابقات سفر می کردند باید در هتل ها و یا سکونتگاه هایی به دور از میادین مسابقات اقامت می کردند و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی برای آن ها می شده است. بطور مثال برای رسیدن به محل مسابقات باید مسافت های …

موبنا – قبل از سال ۱۹۲۴ میلادی ورزشکاران المپیکی که به کشور میزبان مسابقات سفر می کردند باید در هتل ها و یا سکونتگاه هایی به دور از میادین مسابقات اقامت می کردند و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی برای آن ها می شده است. بطور مثال برای رسیدن به محل مسابقات باید مسافت های طولانی و گاه خسته کننده را طی می کردند و مطمئنا بر روی عملکر آن ها تاثیر گذار نیز بوده است.

به همین دلیل برگزار کنندگان المپیک سال ۱۹۲۴ پاریس در نزدیکی و یا بهتر است بگوییم در محل برگزاری مسابقات کابین هایی را برای ورزشکاران ساختند و این موضوع باعث شد تا آن ها به استادیوم ها بسیار نزدیک تر شوند. این برای اولین بار بود که از نام دهکده ی المپیک استفاده شد. البته باید گفت که در ابتدا این کابین ها بسیار معمولی با امکاناتی محدود بوده اند ولی در سال ۱۹۳۲ که آمریکا و شهر لس آنجلس میزبان المپیک بود دهکده کاملا به سبکی مدرن ساخته شد و امکانات زیادی را در خود جای داده بود. برای مثال شاهد خانه هایی بودیم که حتی آشپزخانه نیز داشتند.

امروزه دهکده های المپیک تنها محلی برای اقامت و استراحت نیستند بلکه تبدیل به جاذبه های گردشگری شده اند. سبک معماری و امکاناتی که در این محل ها در نظر گرفته می شود کاملا خاص و جالب هستند.

با وجود گذشت سال های زیادی از ساخته شدن اولین دهکده ی المپیک هنوز هم شاهد مشکلاتی در دهکده های امروزی هستیم.

جدول اطلاعات گینس
capture%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%a7%d9%840-20 %da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%a7%d9%841-10

 منبع: کارناوال

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا