کنترل از راه دور خودروی برقی تسلا از سوی هکرهای چینی

موبنا – به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از پی سی ورلد، محققان شرکت فناوری چینی Tencent با شناسایی تعدادی آسیب پذیری در خودروهای برقی تسلا توانستند از راه دور کنترل Tesla Model S را در دست بگیرند و سقف برقی خودرو، نمایشگر مرکزی داده ها، قفل های در و حتی ترمزهای …

موبنا – به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از پی سی ورلد، محققان شرکت فناوری چینی Tencent با شناسایی تعدادی آسیب پذیری در خودروهای برقی تسلا توانستند از راه دور کنترل Tesla Model S را در دست بگیرند و سقف برقی خودرو، نمایشگر مرکزی داده ها، قفل های در و حتی ترمزهای آن را مدیریت کنند.

در جریان این حمله محققان به شبکه کنترل مرکزی این خودرو یا controller area network (CAN) دسترسی پیدا کردند که برای تبادل داده میان رایانه های آن به کار می رود. این سطح از دسترسی می تواند امنیت سرنشینان خودروهای یاد شده را به طور جدی به خطر بیندازد.

این اولین بار است که حمله به controller area network (CAN) با موفقیت انجام می شود و کنترل آن از راه دور ممکن می شود. محققان ویدئویی هم از جریان این حمله منتشر کرده اند که نشان می دهد آنها توانسته اند در زمان پراک این خودرو و حرکت آن دستکاری های موردنظرشان را انجام دهند.

این ویدئو نشان می دهد که محققان در زمان پارک خودرو با استفاده از یک لپ تاپ توانسته اند سقف برقی خودروی تسلا را باز کنند، چراغ های فرمان را فعال کنند، صندلی راننده را دستکاری کنند، قفل خودرو را باز کنند و کنترل داشبورد را در دست بگیرند.

این محققان در آزمایش دوم خود برف پاک کن های این خودرو را فعال کردند و آینه های برقی اتومبیل مذکور را هم دستکاری نمودند. آنها همچنین ترمز خودرو را هم در حین حرکت فعال کردند. شرکت تسلا در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده، اما محققان چینی می گویند اطلاعات مربوطه را برای تسلا ارسال کرده اند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا