احتمال انجام عمل پیوند سرِ انسان در سال آینده

موبنا – این محقق ایتالیایی که قصد دارد اولین جراح اعصاب انجام دهنده عمل پیوند سرِ انسان باشد اظهار کرد: با توجه به دستیابی به نتایج امیدبخش در سه مطالعه روی حیوانات آزمایشگاهی، این امکان وجود دارد که عمل جراحی پیوند سر سال آینده امکانپذیر شود. “سرجیو کاناورو” گفت: سه مطالعه انجام شده نشان می‌دهد …

موبنا – این محقق ایتالیایی که قصد دارد اولین جراح اعصاب انجام دهنده عمل پیوند سرِ انسان باشد اظهار کرد: با توجه به دستیابی به نتایج امیدبخش در سه مطالعه روی حیوانات آزمایشگاهی، این امکان وجود دارد که عمل جراحی پیوند سر سال آینده امکانپذیر شود.

“سرجیو کاناورو” گفت: سه مطالعه انجام شده نشان می‌دهد اکنون این شرایط وجود دارد که بر یکی از چالش‌ها در پیوند بدن جدید به سر انسان و متصل کردن نخاع غلبه کنیم.

هرچند منتقدان بر این باورند که این سه مطالعه دارای اطلاعات مفصل و دقیق برای تضمین بی‌خطر بودن انجام این آزمایش روی نمونه‌های انسانی نیست.

همچنین یک تیم از محققان کره جنوبی که در انجام این آزمایشات مشارکت داشته‌اند، بیان کردند: در این بررسی‌ها شواهد قابل قبولی وجود دارد که ثابت می‌کند مایع شیمیایی تزریق شده به نخاع می‌تواند عصب‌ها را به یکدیگر پیوند بزند.

یکی از این مطالعات روی سگی انجام شده که پس از وارد شدن جراحت به ناحیه گردن دچار آسیب‌دیدگی شدید در ستون فقرات شده بود.

دکتر سی-یون کیم و تیم تحقیقاتی‌اش در دانشگاه “کُنکوکِ” سئول که با کاناورو همکاری داشته است گفت: ۹۰ درصد نخاع این سگ قطع شده بود که پس از تزریق یک مایع شیمیایی و گذشت دو روز توانست پنجه‌های خود را حرکت دهد.

کارشناسان این حوزه با بیان اینکه انجام مطالعات روی نمونه‌های حیوانی همچون موش به تعداد کافی نبوده تا نتایج آن قانع‌کننده باشد اظهار داشتند: در آزمایش انجام شده روی سگ آسیب‌دیده از میزان جراحت پیش از شروع درمان جزئیات دقیقی وجود ندارد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در کنار خطرات پیوند نخاع، خطر پس زدن سر پیونده زده شده یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که بشر با آن روبروست.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا