چه مقدار ارز برای واردات ۲۸۱ دستگاه BMW صرف شد؟

موبنا – با توجه به آمار گمرک در پنج ماهه نخست سالجاری ۲۸۱ دستگاه خودرو “بی ام و” تولید کشور آلمان به ایران وارد شده که برای این تعداد خودرو ۱۶ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۴۵ دلار هزینه شده است. بررسی‌ها نشان از آن دارد که حجم اعظم واردات خودروی بی ام و مربوط …

موبنا – با توجه به آمار گمرک در پنج ماهه نخست سالجاری ۲۸۱ دستگاه خودرو “بی ام و” تولید کشور آلمان به ایران وارد شده که برای این تعداد خودرو ۱۶ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۴۵ دلار هزینه شده است.

بررسی‌ها نشان از آن دارد که حجم اعظم واردات خودروی بی ام و مربوط به مدل‌های i۸، X۳، X۴ ۳۲۸iو ۵۲۸i است، که در این میان بیشترین واردات در یک نوبت و با یک ثبت سفارش واحد مربوط به ۱۰ دستگاه خودرو “بی ام و” سری X۴ ۲۸i ۲۰۱۶ است که این خودرو بنزینی ۴ سیلندر بوده و از موتوری به حجم ۲ هزار سی سی بهره‌مند است.

ارزش این ۱۰ دستگاه خودرو در مجموع ۶۰۳ هزار و ۲۷۶ دلار به ثبت رسیده که در آمار گمرک این ارزش دلاری، ۱۸ میلیارد و ۲۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

اما در این میان گرانترین خودروی “بی ام و” که در این مدت به ایران وارد شده است همچنان به نام هیبریدی تازه نفس i۸ است، این خودرو هیبریدی در آمار گمرک به ارزش ۲۰۱ هزار و ۶۹۸ دلار به ثبت رسیده که با بدنه سفید رنگ و موتوری ۱۵۰۰ سی سی پا به ایران گذاشته است، مدل ثبت شده این خودرو ۲۰۱۶ بوده اما تولید آن در سال ۲۰۱۵ صورت گرفته است.

 منبع: میزان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا