انتقاد امیر قطر از سیاست های اوباما در سوریه

موبنا – «تمیم حمد» امیر قطر در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن انتقاد از سیاست‌های «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در قبال سوریه گفت واشنگتن اقدامی انفعالی نسبت به زندگی غیرنظامیان و برای محافظت از آن در پیش گرفته است. به نوشته رویترز، قطر که محل استقرار یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکاست، منتقد مستقیم بشار …

موبنا – «تمیم حمد» امیر قطر در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن انتقاد از سیاست‌های «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در قبال سوریه گفت واشنگتن اقدامی انفعالی نسبت به زندگی غیرنظامیان و برای محافظت از آن در پیش گرفته است.

به نوشته رویترز، قطر که محل استقرار یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکاست، منتقد مستقیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه بوده است و همواره موضعی همسو با آمریکا داشته و از معارضان سوری جانبداری می‌کند.

امیر قطر در مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به خطوط قرمز اوباما در سوریه انتقاد کرد و گفت «خطوط قرمز برای رژیمی تعیین شدند که آن [خطوط قرمز] را نقض کرده اما همچنان آن‌هایی که این خطوط را تعیین کردند، آنقدر خشمگین نشدند که تلاشی برای کمک به کار گیرند.»

وی در ادامه گفت این خطوط قرمز ثابت نبوده و تغییراتی داشتند تا جایی که خود دولت سوریه فهمید هیچ سقفی برای آن وجود ندارد و می‌تواند بدون مواجه شدن با تقابلی ادامه دهد.

منتقدان اوباما می‌گویند وی در خاورمیانه مخالف ریسک کردن و حملات محدود آمریکا تنها برای مقابله با داعش است.

امیر قطر همچنین همچنین از ضعف سازمان ملل در در مقابله با مساله سوریه و مردم سوریه انتقاد کرد.

 منبع:نامه نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا