جسد کارگردان آمریکایی در خانه‌اش پیدا شد

موبنا – به گزارش گاردین، سخنگوی پلیس لس‌آنجلس اعلام کرد که این سینماگر ۷۱ ساله که در سال‌های اخیر به دلیل ابتلا به آلزایمر فعالیت هنری نداشت، در خانه‌اش در تپه‌های هالیوود به مرگ طبیعی درگذشته است. گرچه «کرتیس هنسن» در طول دوران فعالیت سینمایی خود فیلم‌های مطرح دیگری چون «پسران شگفت‌انگیز» و «۸ مایل» …

موبنا – به گزارش گاردین، سخنگوی پلیس لس‌آنجلس اعلام کرد که این سینماگر ۷۱ ساله که در سال‌های اخیر به دلیل ابتلا به آلزایمر فعالیت هنری نداشت، در خانه‌اش در تپه‌های هالیوود به مرگ طبیعی درگذشته است.

گرچه «کرتیس هنسن» در طول دوران فعالیت سینمایی خود فیلم‌های مطرح دیگری چون «پسران شگفت‌انگیز» و «۸ مایل» را ساخت اما اقتباس سینمایی او از رمان نوآر نوشته «جیمز الروی» در فیلم «محرمانه هالیوود» بود که نام او را در فهرست کارگردان درجه یک هالیوودی قرار داد.

«راسل کرو» که در فیلم «محرمانه هالیوود» در نقش کاراگاه «باد وایت» ایفای نقش کرد، در واکنش به مرگ «کرتیس هنسن» در صفحه توئیتر خود نوشت از شنیدن این خبر بسیار پریشان و غمگین شدم.

«کرتیس هنسن» کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی را از اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی آغاز کرد و اولین بار با ساخت فیلم هیجانی و روانشناختی «دستی که گهواره را تکان داد» در سال ۱۹۹۲ به موفقیت دست یافت. فیلمی با بازی «ربکا دومورنای» در نقش یک راهبه انتقام‌جو که به عقیده بسیاری از منتقدان یک موفقیت بزرگ بود.

وی در ادامه در سال ۱۹۹۷ فیلم «رودخانه وحشی» را با بازی «مریل استریپ» و «کوین بیکن» ساخت اما مهمترین فیلمی که توسط او ساخته شد بعد در سال ۱۹۹۷ با عنوان «محرمانه لس‌آنجلس» به سینما آمد که در آن «گای پیرس»، «راسل کرو» و «کوین اسپیسی» در کنار «کیم باسینگر» بازیگر برنده اسکار بازی می‌کردند و داستان پیچیده فیلم نیز درباره فساد پلیس بود.

این فیلم در مجموع در ۹ شاخه نامزد جایزه اسکار بود و درنهایت «هنسن» به طور مشترک با «برایان هلگلند» جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی جوایز اسکار ۱۹۹۸ را کسب کرد اما در شاخه‌های بهترین کارگردانی و تهیه‌کندگی رقابت را به فیلم موفق «تایتانیک» واگذار کرد.

«کرتیس هنسن» در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۱ عنوان کرده بود که همواره دوست داشه فیلمی درباره دهه ۱۹۵۰ هالیوود بسازد چون آنجا جایی است که در آن بزرگ شده است.

این نویسنده و کارگردان آمریکایی سپس در فیلم «۸ میلی‌متر» با بازی «امینم» به زندگی این خواننده معروف سبک رپ پرداخت.

«هنسن» آخرین بار در سال ۲۰۱۱ فیلمی با نام «بسیار بزرگ برای شکست خوردن» درباره بحران مالی برای شبکه «HBO» ساخت.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا