رئیس‌جمهوری قرقیزستان در ترکیه زمین‌گیر شد، به نیویورک نرسید

موبنا – به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری قرقیزستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آلمازبک آتامبایف، رئیس‌جمهوری قرقیزستان در جریان سفر از بیشکک به نیویورک دچار درد ناگهانی قفسه سینه شد و در پروازش به صورت اضطراری در فرودگاه آتاتورک استانبول به زمین نشست. در ادامه این بیانیه آمده است: پس از معاینات اولیه در …

موبنا – به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری قرقیزستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آلمازبک آتامبایف، رئیس‌جمهوری قرقیزستان در جریان سفر از بیشکک به نیویورک دچار درد ناگهانی قفسه سینه شد و در پروازش به صورت اضطراری در فرودگاه آتاتورک استانبول به زمین نشست.

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از معاینات اولیه در این فرودگاه پزشکان از او خواستند تا معاینات جدی‌تر و جامع‌تری را انجام دهد. براساس نتیجه‌گیری‌های اولیه پزشکان آتامبایف دچار عارضه قلبی شده است.

دفتر ریاست جمهوری قرقیزستان در ادامه گفت: احتمالا آتامبایف مدتی را تحت مراقبت پزشکی سپری خواهد کرد.

در همین حال دفتر ریاست جمهوری قرقیزستان در بیانیه‌ای مجزا اعلام کرد: به خاطر بیماری و درمان غیاب وی از پست ریاست جمهوری تا اول اکتبر ۱۰ مهر ادامه خواهد داشت. در غیاب آتامبایف، ارلان عبدیلدایف، وزیر امور خارجه قرقیزستان رهبری هیات این کشور را بر عهده خواهد داشت و در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت خواهد کرد.

در همین حال سخنگوی آتامبایف گفت: او در هتلی در استانبول اقامت دارد و هیچ برنامه‌ای برای رفتن به بیمارستان ندارد.

علاوه بر این، فرید نیازوف، رئیس دفتر آتامبایف نیز به خبرگزاری رویترز گفت: من روز سه‌شنبه در تماسی تلفنی با رئیس جمهور صحبت کردم و می‌توانم بگویم که وضعیت ایشان رضایت‌بخش است. آتامبایف در ترکیه تحت درمان کامل قرار می‌گیرد.

آتامبایف ۶۰ ساله در ۱۷ سپتامبر سال جاری میلادی شصتمین سالروز تولد خود را جشن گرفت که در آن رهبران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع شرکت داشتند. نگرانی‌ها درباره سلامت جسمانی رئیس‌جمهوری قرقیزستان کمتر از یک ماه پس از آن اعلام شده که اسلام کریم‌اف، رئیس‌جمهور ازبکستان در سن ۷۸ سالگی بر اثر سکته جان باخت.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا