۱۳ تایی شدن دایره‌البروج تکذیب شد

موبنا – به گزارش نیچر ورلد نیوز، اخیرا اخباری مبنی بر تغییر تاریخ‌های نجومی توسط ناسا منتشر شد که باعث می‌شد علائم دایره‌البروج از ۱۲ به ۱۳ عدد تبدیل شوند. این خبر در یک سایت آموزشی ناسا برای دانش‌آموزان منتشر شده بود که در آن گفته شده بود به دلیل تغییر محور و قطب زمین،‌ …

موبنا – به گزارش نیچر ورلد نیوز، اخیرا اخباری مبنی بر تغییر تاریخ‌های نجومی توسط ناسا منتشر شد که باعث می‌شد علائم دایره‌البروج از ۱۲ به ۱۳ عدد تبدیل شوند. این خبر در یک سایت آموزشی ناسا برای دانش‌آموزان منتشر شده بود که در آن گفته شده بود به دلیل تغییر محور و قطب زمین،‌ صورت‌فلکی مارافسای نیز که پیش از این در تقویم دایره‌البروج ۱۲ تایی بابلی‌ها نادیده‌گرفته شده بود، به آن اضافه شده است.

این خبر باعث جنجال و پرسش‌هایی در دنیای اینترنت شد. اکنون سازمان ناسا بیانه‌ای در مورد این جنجال منتشر کرده و در آن هرگونه تغییری در دایره‌البروج را تکذیب کرده است.

البته ناسا این موضوع را مرتبط به طالع‌بینی خوانده و این که کار این سازمان، انجام تحقیقات در حوزه نجوم و ستاره شناسی است که هیچ‌گونه ارتباطی با طالع بینی ندارد. ناسا افزود صورت فلکی سیزدهم همیشه وجود داشته اما اضافه شدن آن به دایره البروج مربوط به ستاره شناسی نیست.

دواین براون،‌ سخنگوی ناسا اظهار کرد: ما هیچ گونه تغییری در علائم دایره‌البروج ندادیم و تنها محاسبات ریاضی انجام دادیم. گزارش مذکور در مورد طالع‌بینی است و نه ستاره شناسی و به یک داستان کهن مربوط می‌شود که نشان می‌دهد علم و ریاضی، ریشه در رصد آسمان شب دارد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا