مایکروسافت به دنبال درمان سرطان تا ۱۰ سال آینده

موبنا – به گزارش تلگراف، این غول فناوری در تغییر مسیر چشمگیر یک ارتش کوچک از بهترین زیست‌شناسان،‌ برنامه‌نویسان و مهندسان جهان را گرد هم آورده که با سرطان مانند یک باگ رایانه‌ای برخورد کنند. تابستان امسال مایکروسافت اولین آزمایشگاه مرطوب خود را افتتاح کرد و در آن به آزمایش یافته‌های دانشمندان رایانه‌ خود خواهد …

موبنا – به گزارش تلگراف، این غول فناوری در تغییر مسیر چشمگیر یک ارتش کوچک از بهترین زیست‌شناسان،‌ برنامه‌نویسان و مهندسان جهان را گرد هم آورده که با سرطان مانند یک باگ رایانه‌ای برخورد کنند.

تابستان امسال مایکروسافت اولین آزمایشگاه مرطوب خود را افتتاح کرد و در آن به آزمایش یافته‌های دانشمندان رایانه‌ خود خواهد پرداخت که در حال طراحی نقشه‌های بزرگ از عملکرد داخلی شبکه‌های سلولی هستند.

گروه محاسبات زیست شناسی در مایکروسافت در حال کار بر روی رایانه‌ای از جنس دی‌ان‌ای هستند که می‌تواند درون سلول‌ها زندگی کرده و به بررسی نقایص شبکه‌های بدن مانند سرطان بپردازد. اگر این رایانه سلول‌های سرطانی را شناسایی کند، سیستم را ریبوت کرده و آن‌ها را از بین خواهد برد.

به گفته آن‌ها،‌ اگر بتوان سرطان را مانند یک بیماری مزمن کنترل و تنظیم کرد،‌ مشکل حل خواهد شد.

در حال حاضر، گروه اصول و ابزار برنامه‌نویسی یک نرم‌افزار طراحی کرده‌اند که رفتار سالم یک سلول را تقلید می‌کند و از این رو می‌توان آن را با یک سلول بیمار مقایسه کرده،‌ محل بروز مشکل و شیوه حل آن را پیدا کرد.

نرم‌افزار آنالیزور مدل زیستی در حال حاضر برای کمک به محققان در درک چگونگی درمان موثرتر سرطان خون استفاده می‌شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا