ارتباط بین مغز بزرگ و موفقیت

موبنا – به گزارش دیلی میل، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد بچه‌هایی که با سر بزرگ متولد می‌شوند، در آینده انسان‌های باهوش‌تر و موفق‌تری هستند. پژوهش اخیر که بر روی نیم میلیون بریتانیایی انجام شده نشان دهنده ارتباط بین ژن‌های آنها، سلامت جسمی و روانی و مسیری است که در طول زندگی طی می‌کنند. ارتباط …

موبنا – به گزارش دیلی میل، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد بچه‌هایی که با سر بزرگ متولد می‌شوند، در آینده انسان‌های باهوش‌تر و موفق‌تری هستند.

پژوهش اخیر که بر روی نیم میلیون بریتانیایی انجام شده نشان دهنده ارتباط بین ژن‌های آنها، سلامت جسمی و روانی و مسیری است که در طول زندگی طی می‌کنند.

ارتباط بسیار معنی داری بین نمرات آزمون شناختی این پژوهش و مشخصات پلی ژنیک، از جمله حجم داخل جمجمه، دور سر نوزاد و توانایی شناختی دوران کودکی وجود دارد.

پروفسور یان دیری، از دانشگاه ادینبرو، که رهبری این پژوهش را بر عهده دارد اظهار کرد: یکی از فاکتورهای مهمی که با هوش بسیار زیاد و موفقیت ارتباط دارد ژن است.

نوشته های مشابه

شواهد جدید به دست آمده به قدری دقیق است که کارشناسان ادعا می کنند که با واسطه آنها و براساس دی‌.ان‌.ای می‌توان دانشگاه رفتن یک فرد را در زمان کودکی پیش‌بینی کرد.

نتایج این پژوهش در Molecular Psychiatry journal به چاپ رسیده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا