ارزیابی وضعیت فناوری اطلاعات در استان ها

موبنا – مرتضی براری در جلسه با مدیران ادارات کل استانهای وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، با اشاره به برنامه های تحول در این وزارتخانه، تاکید کرد: لازم است بر مبنای این تحولات، سیاستگذاری های وزارت ارتباطات در بخش توسعه زیرساختها و تولید محتوا در استانهای کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. وی یکی از …

موبنا – مرتضی براری در جلسه با مدیران ادارات کل استانهای وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، با اشاره به برنامه های تحول در این وزارتخانه، تاکید کرد: لازم است بر مبنای این تحولات، سیاستگذاری های وزارت ارتباطات در بخش توسعه زیرساختها و تولید محتوا در استانهای کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.
وی یکی از مهمترین شاخص های توسعه در این بخش را حجم بازار دانست و گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد چند برابری در بازار را تجربه می کند، به طوری که پیش بینی رشد ۳ برابری حجم این بازار را طی برنامه ششم توسعه داریم.
معاون امور دولت و مجلس و استانهای وزیر ارتباطات، شاخص دوم را تغییر در نوع بازار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و ادامه داد: اقتصاد این حوزه از شکل اقتصاد شبکه ای به اقتصاد محتوا محور، تغییر کرد که این موضوع به عنوان رویدادی مهم بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
براری با بیان اینکه وزارت ارتباطات توانست زیرساختهای موجود در کشور را تا چندین برابر ارتقاء دهد و زمینه سازی لازم برای ارائه خدمات باکیفیت تر فراهم شده است، به وجود پتانسیل نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی و متخصص در استانها اشاره کرد و گفت: مجموع این مسائل یعنی مهیا شدن شرایط فنی و زیرساختی از یک طرف و وجود نیروهای متخصص و آماده به کار از طرف دیگر، سبب شده تا شرایط لازم برای کمک به رشد و توسعه اقتصاد ICT استانها فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: در این بستر متخصصان با تولید محتوای بومی مختلف مانند تولید خدمات، تولید اپلیکیشن و تولید سرویس می‌توانند سهم استانها را حداکثری کنند.
معاون وزیر ارتباطات در خصوص اساس این برنامه ریزی در استانها گفت: سیاستهای کلان ابلاغی وزارت ارتباطات و دولت تدبیر و امید در زمینه ICT و مزیتهای محلی هر یک از استانها، به عنوان عوامل اصلی و خمیر مایه تدوین این برنامه ها در استان بود که نتایج آن نیز قطعا در همین راستا رقم خواهد خورد.
وی افزود: با توجه به پیشرانی، توانمندسازی و تسهیل گری ICT در توسعه، این حوزه می تواند به سایر بخش های اقتصاد مانند گردشگری، صنایع دستی، سلامت، آموزش و… خدمات دهد و در تولید ثروت کمک کند.
براری در خصوص آغاز بررسی و ارزیابی در استانها گفت: از همین هفته ارزیابی برنامه ها آغاز شده و سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به ارایه دستاوردهای خود در این حوزه پرداختند که نتایج نشان دهنده روند مثبت حرکت استانها در این حوزه است.
وی افزود: این روند بررسی از این هفته به صورت متداول و در هر هفته با حضور چند استان مجاور هم برگزار می شود تا همه استانها در یک بازه زمانی، علاوه بر اعلام نتایج برنامه های خود، مشکلات، موانع و تنگناهای احتمالی را اعلام کنند تا موضوع مورد حل و فصل قرار گیرد.
معاون وزیر ارتباطات هدف این برنامه را خلق ثروت و ایجاد فضای کسب و کار برای فعالان استانی دانست و گفت: وزارت ارتباطات به ارتقای زیرساختها در کشور و استانها می پردازد و هم اکنون زمان آن است که بر اساس ویژگی ها و مزیتها، هر استانی، به تولید محتوا در جهت ارائه خدمات بهتر به مشترکان و کاربران، تولید ثروت و درآمد و تحول و جهش در اقتصاد ICT بپردازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا