نتایج هشتمین دوره آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات اعلام شد

موبنا – سهیل عباسی افزود: با توجه به میزان قبولی بیش از ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان طبق مصوبه شورای مرکزی نتایج تمامی استان‌ها برابر با نمرات به‌دست‌آمده اعلام‌شده است. وی با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه کاری و شغلی مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای افزود: در نشست اخیر شورای مرکزی سازمان نظام صنفی تغییر و بهبود …

موبنا – سهیل عباسی افزود: با توجه به میزان قبولی بیش از ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان طبق مصوبه شورای مرکزی نتایج تمامی استان‌ها برابر با نمرات به‌دست‌آمده اعلام‌شده است.
وی با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه کاری و شغلی مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای افزود: در نشست اخیر شورای مرکزی سازمان نظام صنفی تغییر و بهبود کیفیت و قالب آزمون مشاوران در سال‌های آینده به تصویب رسیده است.
عباسی برگزاری هشتمین دوره آزمون احراز صلاحیت مشاوران سازمان را حرکت روبه‌جلو نسبت به دوره‌های گذشته دانست و گفت: کمیسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور پیرو مصوبه سال گذشته شورای مرکزی موظف به اصلاح ساختار و تغییر سوالات آزمون شد که در نخستین گام با بررسی پیشنهاد‌ها و انتقادات ارسال‌شده به سازمان به‌روزرسانی منابع و تاکید بر مهارت‌ها در اولویت قرار گرفت.
این عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، با اشاره به اینکه منابع و سوالات این دوره در همه رسته‌ها مورد بازنگری قرار گرفته است، افزود: با تغییر و کاربردی کردن سوالات میزان مهارت و توانمندی افراد موردسنجش قرار گرفت تا کارشناسانی که موفق به قبولی در این آزمون شدند، قادر باشند با عنوان کارشناس مشاور در مناقصات و پروژه‌های مشاوره فناوری اطلاعات حضور یابند.
رئیس کمیسیون مشاوران سازمان در ادامه افزود: قبول‌شدگان در آزمون احراز صلاحیت مشاوران رتبه سه سازمان نظام صنفی به عنوان مشاور در شاخه اشخاص حقیقی به عضویت سازمان درمی‌آیند . این گروه طیف گسترده‌ای از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند که پس از اخذ مجوز فعالیت می‌توانند به‌عنوان ناظر و مشاور در پروژه‌های فناوری اطلاعات مشغول به کار شوند.
از جمله امتیازات مشاوران رتبه سه سازمان می‌توان به آیین‌نامه رتبه‌بندی شورای عالی انفورماتیک کشور اشاره کرد که طبق آن شرکت‎ها به‌منظور ارتقا از رتبه ۴ به ۳ و بالاتر نیازمند ارائه تعدادی قرارداد با نصاب ظرفیت انجام کار مرتبط به سامانه ساجات هستند. در تبصره ۱ ماده ۸ این آیین‏نامه عنوان‌شده، داشتن حداقل ۳ مشاور احراز صلاحیت شده توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای معادل یک قرارداد محاسبه‌شده و به‌این‌ترتیب در فرآیند امتیازدهی و رتبه‎بندی شرکت‎ها لحاظ می‎شود.
هشتمین دوره آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری اطلاعات رتبه سه روز جمعه ۲۵ تیرماه در سراسر کشور به هم‌زمان در چهار رشته شبکه و اینترنت، مشاوره مدیریت و آموزش، سخت‌افزار و مشاوره و نرم‌افزار توسط نظام‌های استانی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا