این گیاه موجب بیش فعالی در کودکان می شود!

موبنا – حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی گفت: شلیل میوه ای مغذی و منبع غنی از ویتامین های A و C و حاوی کلسیم، آهن، پروتئین و قند که مصرف این میوه در زمان بارداری برای تامین آهن بدن جنین بسیار مفید است. وی ادامه داد: این میوه کم کالری، فاقد چربی، غنی از آهن …

موبنا – حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی گفت: شلیل میوه ای مغذی و منبع غنی از ویتامین های A و C و حاوی کلسیم، آهن، پروتئین و قند که مصرف این میوه در زمان بارداری برای تامین آهن بدن جنین بسیار مفید است.

وی ادامه داد: این میوه کم کالری، فاقد چربی، غنی از آهن و سدیم است و فیبر موجود در آن باعث تعادل وزن در زنان باردار می شود.

عظمایی تصریح کرد: شلیل حاوی ماده آنتی اکسیدانی بتا کاروتن و ضدسرطان است و موجب آبرسانی پوست می شود.

وی افزود: شلیل ضد سرفه و ورم پروستات، دیابت و چربی خون است که به دلیل پتاسیم بالا در با تاثیر بر عملکرد سلول ها و اعصاب از انقباض عضلانی جلوگیری می کند.

این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر خواص مفید سیب و گلابی در خانم های باردار بیان کرد: این میوه‌ها به دلیل وجود قند طبیعی، املاح و ویتامین های مهم برای سلامت قلب بسیار مفید و از ویار بارداری و سقط جنین جلوگیری می کند.

وی اظهار داشت: شستشو و ضد عفونی کردن میوه ها به خصوص در دوران بارداری برای جلوگیری از مسمومیت مادر و جنین بسیار مهم است که خوردن میوه ها با پوست به دلیل مواد آلی و معدنی موجود در آن به بانوان باردار توصیه می شود.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا