ارتش آمریکا یک نارنجک قابل تنظیم ساخت

موبنا – به گزارش گیزمگ، این نارنجک چند منظوره که ساختار ایمن‌تری دارد در مرکز تحقیقات، توسعه و مهندسی ارتش آمریکا در نیوجرسی ساخته شده است. نام این نارنجک دستی (ET-MP)بوده و به سربازان اجازه خواهد داد تا از طریق یک اهرم، بین عملکرد انفجار آسیب رسان و یا تکه تکه شدن انتخاب کنند. اگرچه …

موبنا – به گزارش گیزمگ، این نارنجک چند منظوره که ساختار ایمن‌تری دارد در مرکز تحقیقات، توسعه و مهندسی ارتش آمریکا در نیوجرسی ساخته شده است.

نام این نارنجک دستی (ET-MP)بوده و به سربازان اجازه خواهد داد تا از طریق یک اهرم، بین عملکرد انفجار آسیب رسان و یا تکه تکه شدن انتخاب کنند.
57353236
اگرچه بسیاری از مردم بر این باورند که نارنجک یک ابزار جنگی به شکل آناناس کوچک سبز رنگ با یک پین است اما در واقع این ابزار جنگی دارای اشکال مختلف بوده که برای هدف‌های مختلف طراحی شده است.

برای مثال نارنجک‌های آتش زا برای از بین بردن تجهیزات، نارنجک گازی برای کنترل جمعیت، نارنجک دودی، نارنجک بی‌حس کننده، نارنجک ضد تانک و حتی نارنجک نورافکن که محدوده مورد نظر را تاحدی روشن می‌کند.

دو نوع اصلی و کشنده نارنجک که توسط سربازان حمل می‌شود نارنجک های دفاعی و هجومی هستند.

از نارنجک‌های دفاعی زمانی استفاده می‌شود که دشمن سربازی را دنبال می‌کند و سرباز قدرت و فرصت درگیری با دشمن را ندارد پس ضامن نارنجک را کشیده و در پشت خود رها و فرار می‌کند. چاشنی تأخیری این نارنجک طوری تعبیه شده است که خرج اصلی نارنجک را پس از مدت حدود ۶ ثانیه منفجر سازد. از نارنجک‌های هجومی زمانی استفاده می‌شود که به دشمن حمله کرده و درگیری در فاصله نزدیک است؛ پس باید نارنجک طوری ساخته شده باشد که پس از پرتاب فرصتی را به دشمن برای بازگرداندن نارنجک به طرف نیروهای خودی ندهد؛ پس چاشنی تأخیری این نارنجک را طوری تعبیه کرده‌اند که پس از حدود ۳ الی ۴ ثانیه خرج اصلی را منفجر سازد و فرصتی را به دشمن برای بازگرداندن نارنجک به سمت خودی نمی‌دهد.

ET-MP یک طراحی انعطاف پذیر و امن است که جایگزین نارنجک‌های دفاعی و هجومی شده است. این نارنجک دارای حالت‌های قابل تنظیم بوده که از میزان شدت تخریب می‌کاهد.

این فناوری حاصل ۵ سال تلاش و تجربه متخصصان است که به درخواست ارتش آمریکا صورت گرفته است.

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود تا ۵ سال دیگر این فناوری به خدمت گرفته خواهد شد.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا