نشست همراه اول با مدیران اپراتورهای مجازی

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، جلسه مذاکره و هم اندیشی با ۲۴ شرکتی که توانسته اند موافقت نامه اصولی اپراتوری مجازی را دریافت کنند، امروز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه با حضور دکتر حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول، دکتر صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی …

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، جلسه مذاکره و هم اندیشی با ۲۴ شرکتی که توانسته اند موافقت نامه اصولی اپراتوری مجازی را دریافت کنند، امروز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه با حضور دکتر حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول، دکتر صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی ‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری، جمعی از مدیران همراه اول و مدیران شرکت های متقاضی اپراتوری مجازی، به میزبانی شرکت همراه اول برگزار شد.
در این نشست قائم مقام مدیرعامل همراه اول، با اشاره به اینکه همراه اول به عنوان اپراتور غالب بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد، گفت: با توجه به شرایط خاص همراه اول و صنعت مخابرات کشور، اپراتور اول معیارهای خاص خود را در زمینه انتخاب شرکت همکار دارد تا این همکاری بتواند به بهترین شکل، مکمل همراه اول در توسعه خدمات باشد.

pic

نیکوفر با بیان اینکه هم اپراتورها و هم اپراتورهای مجازی چالش های زیادی در این زمینه دارند، گفت: با حمایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها و اپراتورهای مجازی، شرایط به سمت توسعه بازار، ایجاد اشتغال و نشاط بازار صنعت مخابرات می رود.
در ادامه مهندس یاسر رضاخواه مدیرکل فروش سازمانی شرکت ارتباطات سیار ایران، با اشاره به اینکه راه اندازی اپراتورهای مجازی ۳ بازیگر اصلی دارد، گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف ایجاد رقابت سالم، اپراتورها به عنوان توسعه دهندگان بازار و اپراتورهای مجازی با هدف ورود به بازار و کسب درآمد، در این حوزه حضور فعال دارند که تنظیم روابط بین این گروه ها، بسیار مهم است.
رضاخواه با بیان اینکه اکثر شرکت های موفق دنیا در زمینه دیتا فعالیت می کنند، گفت: در بازار ایران صوت و پیامک در مرحله بلوغ است و فعالیت ها در حوزه دیتا هنوز در مرحله نوزادی است. موفقیت در صورتی محقق می شود که اپراتورهای مجازی با ایجاد ارزش افزوده و سرویس های جدیدی که تاکنون وجود نداشته، در بازار تحول ایجاد کنند.
در پایان این جلسه دکتر صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی ‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری ضمن تشکر از همراه اول که در زمینه اپراتوری مجازی به صورت سیستماتیک وارد عمل شده است، گفت: هدف رگولاتوری این است که رقابت بیشتری ایجاد کند. در این زمینه اپراتورهای مجازی باید بتوانند بازارهای جدید خلق کنند.
لازم به توضیح است اپراتور مجازی شبکه تلفن همراه، نوعی اپراتور تلفنی است که خود برخی زیرساخت های مخابراتی برای ارسال مکالمات و داده‌ها را ندارد. این نوع اپراتورها با بستن قرارداد با یک اپراتور دیگر که دارای امکانات برای ارسال مکالمات و داده ‌ها است، خدمات خود را بصورت عمده خریداری کرده و سپس با نشان تجاری و برند خود اقدام به فروش خدمات تلفن همراه، در بازار خرده‌فروشی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا