دیگر خبری از اسکناس‌های مبارک‌باد نیست

موبنا – روز عید غدیر جزء اعیادی است که ایرانیان به ویژه شیعیان به آن توجه ویژه‌ای دارند و برای روز عید غدیر که تبلیغ روز امامت و ولایت است تدارکات خاصی در نظر می‌گیرند. سنت‌ ویژه برای این روز ارائه کادو است که هر میزبان با توجه به سلیقه و میزان هزینه‌ای که در …

موبنا – روز عید غدیر جزء اعیادی است که ایرانیان به ویژه شیعیان به آن توجه ویژه‌ای دارند و برای روز عید غدیر که تبلیغ روز امامت و ولایت است تدارکات خاصی در نظر می‌گیرند.

سنت‌ ویژه برای این روز ارائه کادو است که هر میزبان با توجه به سلیقه و میزان هزینه‌ای که در نظر گرفته، کادویی به یادگار ارائه می‌کند، یکی از مراکزی که برای خرید کادوهای زیبا و کوچک که در چند سال اخیر نام گیفت بر آن‌ها اتلاق می‌شود، کوچه مهران و برلن در منطقه سعدی است، عروس و دامادها برای تهیه برخی از لوازم عروسی خود سری به این منطقه می‌زنند و حتی برخی از وسایل خود را برای تزئین به این محل می‌آورند.

در کنار عروس و دامادها افرادی که جشن و مراسمی همچون مراسم عید غدیر دارند به کوچه مهران سر می‌زنند، در این منطقه فروشگاه‌هایی وجود دارد که شمع، نقل، نبات و دیگر محصولاتی که برای کادو مورد توجه است را با تزئینی خاص در اختیار مردم قرار می‌دهند، قیمت هر کدام از این محصولات متفاوت است و در صدر جدول قیمت شمع‌های تزئینی می‌درخشند.

برای خرید هر قطعه شمع که البته تعداد اندک مورد معامله قرار نمی‌گیرد، چیزی در حدود دو هزار تا ۳۵۰۰ تومان باید هزینه کرد، همچنین برای خرید یک شاخه نبات باید حدود ۵۰۰ تومان هزینه کرد، البته خرید چنین کالاهایی برای ایام عید غدیر آنچنان سنخیت ندارد اما به دلیل آنکه در سال‌های گذشته کادوهایی همچون قرآن، نهج البلاغه، اسکناس تا نخورده، شیرینی و … ارائه شده است، میزبان‌های عید غدیر به دنبال کالای جدید هستند.

یک خانم جوان که برای خرید کادوی روز عید غدیر به کوچه مهران آمده است، گفت: در این منطقه آنچنان کالایی را نمی‌توان مختص ایام عید غدیر یافت اما به ناچار برخی از کالاها همچون شمع و نبات خریداری می‌شود.

وی افزود: با مراجعه به هر مغازه کادویی در مواجه به این گفته که کالایی به جز شمع و نبات برای عید غدیر دارید، تنها به یک جمله بسنده کرده و اعلام می‌کنند که همین شمع و نبات‌ها را با روبان سبز برای عید غدیر تزئین می‌شود.

این خانم جوان تاکید کرد: روبان سبز بروی کالاهایی که در این منطقه برای فروش است، آنچنان مناسب با ایام عید غیر نیست.

یک پسر جوان که برای تهیه کادو یادبود برای عید غدیر به کوچه مهران آمده بود، گفت: برای تهیه کادوی یادبود به این منطقه آمدم اما چیز خاصی پیدا نکردم و امروز تنها برای خرید لوازم تزئینی همچون روبان و گل به کوچه مهران آمدم.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد که نیاز تمام افراد رفع نشود و حجم قابل توجهی از میزبان‌های عید غدیر که سادات هستند، به ناچار فقط اسکناس‌های تانخورده را به عنوان کادو یادبود در نظر بگیرند.

منبع:خبرگزاری میزان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا